Toeristen beboet na dronevlucht boven Binnenhof

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Waarderingsscore
924
Punten
113
Leeftijd
43
Website
www.dronewatch.nl
Toeristen beboet na dronevlucht boven Binnenhof

Twee toeristen die dinsdagavond een drone boven het Binnenhof in het centrum van Den Haag lieten vliegen hebben voor veel opschudding gezorgd. Het gebied werd kortstondig afgezet door politievoertuigen en ook de politiehelikopter kwam ter plaatse. De toeristen zijn uiteindelijk heengezonden met een boete op zak.

No-fly zone

Het luchtruim boven de gebouwen van de Tweede Kamer, het binnenhof en paleis Huis ten Bosch is normaal gesproken streng verboden gebied voor alle vormen van burgerluchtvaart, inclusief drones.

Lees verder

• Leuk
Waarderingen: peSHIr

peSHIr

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
23 jul 2018
Waarderingsscore
334
Punten
83
Leeftijd
46
Website
about.me
Eindelijk eens handhaving op een heel duidelijke no-fly-zone. Mooi...

Higgie

Member
Lid geworden
20 jul 2020
Waarderingsscore
11
Punten
8
Ik snap die toeristen wel, om een auto te besturen heb je een rijbewijs nodig, voor wapens een verlof, een vliegtuig een brevet. Iedereen weet dit. Maar een drone koop je als een duur stuk speelgoed bij de elektronica winkel zonder dat je maar iets gezegd wordt wat wel of niet mag. Onwetendheid?

Velko

Member
Lid geworden
12 apr 2020
Waarderingsscore
10
Punten
8
Leeftijd
38
'De Mavic Air 2 is uitgerust met een systeem dat moet voorkomen dat de drone niet kan opstijgen op plekken waar dat niet de bedoeling is (geofencing) '

Naar mijn mening iets wat totaal niet betrouwbaar is. Vandeweek kreeg ik de melding dat ik in CLASS D Airspace was, terwijl ik volgens de kaart en GoDrone app daar ver buiten was.

Sjakie

Well-Known Member
Lid geworden
11 sep 2016
Waarderingsscore
789
Punten
113
Leeftijd
54
Wel vreemd dat er een politiehelicopter aan te pas is gekomen. 'Er is een drone gesignaleerd, laten we er naar toe vliegen en ons zelf in gevaar brengen'.

puffeltje

New Member
Lid geworden
3 jun 2020
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
73
Toeristen ? Wanneer is er sprake van toeristen...met een drone ? :oops:
Het is in ieder geval iets anders dan .... verwarde personen met een drone.