Toeristen beboet na dronevlucht boven Binnenhof

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.327
Waarderingsscore
2.951
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Toeristen beboet na dronevlucht boven Binnenhof

Twee toeristen die dinsdagavond een drone boven het Binnenhof in het centrum van Den Haag lieten vliegen hebben voor veel opschudding gezorgd. Het gebied werd kortstondig afgezet door politievoertuigen en ook de politiehelikopter kwam ter plaatse. De toeristen zijn uiteindelijk heengezonden met een boete op zak.

No-fly zone

Het luchtruim boven de gebouwen van de Tweede Kamer, het binnenhof en paleis Huis ten Bosch is normaal gesproken streng verboden gebied voor alle vormen van burgerluchtvaart, inclusief drones.

Lees verder
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Eindelijk eens handhaving op een heel duidelijke no-fly-zone. Mooi...
 
Ik snap die toeristen wel, om een auto te besturen heb je een rijbewijs nodig, voor wapens een verlof, een vliegtuig een brevet. Iedereen weet dit. Maar een drone koop je als een duur stuk speelgoed bij de elektronica winkel zonder dat je maar iets gezegd wordt wat wel of niet mag. Onwetendheid?
 
'De Mavic Air 2 is uitgerust met een systeem dat moet voorkomen dat de drone niet kan opstijgen op plekken waar dat niet de bedoeling is (geofencing) '

Naar mijn mening iets wat totaal niet betrouwbaar is. Vandeweek kreeg ik de melding dat ik in CLASS D Airspace was, terwijl ik volgens de kaart en GoDrone app daar ver buiten was.
 
Wel vreemd dat er een politiehelicopter aan te pas is gekomen. 'Er is een drone gesignaleerd, laten we er naar toe vliegen en ons zelf in gevaar brengen'.
 
Toeristen ? Wanneer is er sprake van toeristen...met een drone ? :oops:
Het is in ieder geval iets anders dan .... verwarde personen met een drone.