Tracker op Mavic Pro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

arjan de vries

New Member
Lid geworden
18 feb 2018
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
56
Locatie
amersfoort
Hoi,

Zijn er mensen met ervaringen met een tracker op een Mavic Pro?

Ik hoor ze graag.

Arjan
 
beste arjan

Je bedoeld activetrack denk ik
Het werkt prima als hij je achtervolgd alleen kun je de drone niet meer bijsturen als deze je trackt

Groeten Albert

Verzonden met mijn klapmobiel
 
Hallo Arjan,
Kijk eens op de site MavicPilots
mp_150.png

Hier staat een enorme hoeveelheid engelstalige info over DJI drones o.a. Mavic Pro en veel over het nut en de 'noodzaak' van een extra GPS tracker (GPS tracker). Ook YouTube heeft verschillende videos hierover. Zelf ben ik vorig jaar mijn MP kwijtgeraakt (Fly away) in Finland en heb na contact met DJI in de US een nieuwe MP gekregen. Zij hebben vluchtplan etc bestudeert en het het bleek dat ik geen 'pilot' fout had gemaakt (zat wel in de garantie periode). Perfecte service dus! Heb daarom eens rondgekeken en er bestaan diverse GPS trackers die je aan de drone kunt bevestigen. De meeste werken met apps op je telefoon zodat je, in geval van verlies, je drone kunt zoeken. Ook de optie 'Find my Drone' in de DJI GO 4 app kun je gebruiken om je drone terug te vinden! Bij mij had dat helaas geen succes.
Omdat ik niet een hele dure GPS tracker wilde aanschaffen kwam ik uit op de RF-V16 GPS Tracker & SOS Communicator bij AliXpress. Hier zijn ook YouTube filmpjes van te bekijken. Een bevestiging beugeltje is ook bij AliXpress te krijgen!
Gr Aad
 
Klopt, sim kaartje kopen, pincode uitzetten, via bijbehorende app instellingen aan en/of uitzetten (o.a. tel nummers voor noodgevallen of sos). Bijgaand nog paar plaatjes. Drone calibreren met Tracker erop). Bijgaand nog paar plaatjes. In buitenland sim kaart van dat land kopen.
 
Nou Aad bedankt voor de uitleg want ik snapte er geen ruk van hoe dat moest gaan werken, ik had zo'n ding idd bij Ali besteld maar daar zat geen manuel bij en zo'n ding wordt beschreven als een zuivere gps tracker en die werken volgens mij niet met een simkaart maar afin ik ben nu dankzij jou uitleg een stukje verder hartelijk dank

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app