TU Delft modelleert schade als drone een helicopter zou raken

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

peSHIr

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
23 jul 2018
Berichten
1.625
Waarderingsscore
601
Punten
113
Leeftijd
50
Locatie
Vleuten
Website
about.me
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Conclusie van het onderzoek: hoe groter de drone, des te groter de schade.
 
Interessant!
Ik heb “in mijn tijd” (dat is inmiddels ook alweer meer dan 20 jaar geleden...) nog een bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van dynamische FEM analyse met breukgedrag (node separation). Dat was indertijd mijn Masters afstudeeropdracht. Het mooie is dat het model dat toen in ontwikkeling was, nu in LS Dyna (en nog een paar anderen) gebruikt wordt

Kijk ik naar dit rapport, dan heb ik wat “zorgen” over de boundary conditions van het raam. Ik denk dat daar iets te grote versimpeling is toegepast, puur vanwege beperkte tijd en niet beschikbaar zijn van de benodigde informatie. Die bepalen zeer sterk de optredende spanningen en de verdeling daarvan.
Ook het feit dat strain hardening bewust niet meegenomen is bevreemd me, want dat treedt wèl op en is een redelijk essentieel onderdeel van de breuk modellering.

Jammer dat ik de 21e moet werken, anders had ik serieus overwogen naar de dissertatie toe te gaan. Die is ten slotte openbaar en achteraf onder het genot van een drankje een paar kritische vragen stellen leek me wel grappig.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr en Sjakie
Een scriptie (afstuderen) is wel even iets anders dan een dissertatie (promoveren)... ;)

Maar anyway, interessant topic, zal het onderzoek eens bekijken.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app