Tweede kennisbijeenkomst EU droneregels in Nederland

Discussie in 'Regelgeving, ROC(-light) en verzekeringen' gestart door peSHIr, 4 dec 2019 om 16:03.

  1. peSHIr

    peSHIr Active Member

    Lid geworden:
    23 jul 2018
    Berichten:
    664
    Leuk Bevonden:
    211
    Nu op station Duivendrecht terug naar huis van dagje ADW (Amsterdam Drone Week) na bezoek van deze bijeenkomst.

    Verbazingwekkend (en toch ook weer helemaal niet) hoe weinig voortgang er eigenlijk sinds eenzelfde bijeenkomst in Bunnik in april is geweest..

    En hoe weinig "professionele" gebruikers van (DJI) drones weten van de toestellen waarmee ze (=hun piloten?) vliegen. "Hoezo, Mavic Mini doet al e-identification? Hoe werkt dat dan? Hoezo wifi? Maar? Huh, wat?"

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
     
  2. Sjakie

    Sjakie Well-Known Member

    Lid geworden:
    11 sep 2016
    Berichten:
    2.112
    Leuk Bevonden:
    621
    Ongelofelijk. Heb je deze professionals aangegeven dat ze hun vragen hier op het forum kunnen stellen? :D
     
  3. Mark

    Mark New Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar wat 2020 gaat brengen, bijv. naar de zonering voor de no fly zone kaart.
     
    #3 Mark, 4 dec 2019 om 18:29
    Laatst bewerkt: 4 dec 2019 om 18:36
  4. peSHIr

    peSHIr Active Member

    Lid geworden:
    23 jul 2018
    Berichten:
    664
    Leuk Bevonden:
    211
    Reken voor zonering op minimaal nog een jaar of twee later. Die overgangsperiode gaat heel hard nodig zijn in Nederland voordat er eindelijk iets besloten gaat zijn. In de tussentijd zal er concreet vast weinig veranderen. Gewoon doen wat je nu al naar beste eer en geweten doet, en vooral je hersens blijven gebruiken. Verwacht van dit alles vooral niet teveel, dan kan het alleen maar meevallen..

    Eén ding lijkt zeker: zonering gaat waarschijnlijk gebruikt worden om rond nu bestaande modelvliegvelden toe te staan dat daar (net als nu al mag) tot 300m hoog te vliegen.

    Verder komt er een inspraakronde, etc. En met capaciteitsproblemen (ILT zoekt nog altijd 150 man administratief, inspectie, handhaving...?) zal eerder langer dan korter duren in polderlandje Nederland. Ik verwacht niks nuttigs voor zomer 2021, eigenlijk..
     
    #4 peSHIr, 5 dec 2019 om 06:55
    Laatst bewerkt: 5 dec 2019 om 07:18

Deel Deze Pagina