Ja, klopt.
Maar Aeret haalt zijn info uit de officiële luchtvaartpublicaties en waarschijnlijk goeddeels geautomatiseerd. Los van het hoogteverschil kan er voor bepaalde categoriën luchtverkeer andere beperkingen gelden dan voor andere categoriën. vandaar dat er verschillende gebieden (en hoogten) gedefinieerd kunnen worden met een ander doel. Het ene gebied kan gelden gedurende een bepaalde tijd, of alleen "aan" gezet worden per NOTAM, terwijl andere gebieden misschien oor civiel verkeer wèl gelden, maar voor nilitair verkeer niet - of met andere beperkingen.
Waar de verschillende gebieden overlappen wordt het inderdaad wazig, maar voor drone vliegen geldt dat dat eigenlijk bijna alleen mag in luchtruim zonder beperkingen. Uitzondering daarop zijn laagvlieggebieden, waar wel gevlogen mag worden, maar waar aanvullende maatregelen (waarnemer) nodig zijn om dat veilig te laten gebeuren. Dat noemen ze dan "beperkingen", omdat je niet geheel "vrij" bent om te vliegen. Nagenoeg alle andere beperkingen, zoals bijvoorbeeld een TMZ (Transponder Maandatory Zone) of een RMZ (Radio Mandatory zone) sluiten effectief het drone vliegen uit, omdat bijvoorbeeld een drone geen transponder heeft (een hele enkele uitzondering daargeleaten) en de vlieger over het algemeen niet gerechtigd is te zenden met een radio op de luchtvaartband. Beide zijn ook vereist om in gecontroleerd luchtruim (alles wat geen luchtruim klasse G is) te mogen vliegen, dus dat is i.h.a. voor drones een no-go. In ieder geval voor hobbymatig vliegen,