UAV app

Ron bronsveld

New Member
Lid geworden
5 feb 2023
Berichten
13
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
59
Locatie
Harderwijk
Hallo, ik heb ff een vraagje over de UAV Forecast app,

ik a.s. vrijdag de bruiloft van mijn nichtje en zei vroeg om wat opnames met de drone te maken nu geeft de app voor vrijdag bij de kp index 4 aan boven de 3 is verstoring gps signaal is het dan wel slim om te vliegen, of is er een kans dat de verbinding drone- controller verstoord is het is niet de bedoeling om hoog en ver te vliegen. Nu is mijn vraag wat is jullie advies?? Groetjes Ron
 
Gewoon doen! Valt allemaal wel mee! Ik heb echt nog nooit problemen gehad en hoogste kp index waar ik me bewust van ben geweest is Kp 7 en dan blijft Google maps ook gewoon zijn werk doen. En ja, ik heb veel apps op mijn telefoon die mij waarschuwen dus ja, ben altijd op de hoogte.

Daar komt bij dat de kp index meestal in de nacht hoog is, behalve als er echte zware geomagnetische stormen zijn.

Afhankelijk van de omgeving zou je de instellingen kunnen aanpassen mbt gedrag van wat de drone doet als hij de verbinding verliest, maar dat doe je sowieso al gok ik zo.

Daarbij komt ook nog bij: altijd als je drone iets doet wat hij niet verwacht, landen!

En kijk op de dag ook nog eens naar de forecast. De forecast van de komende drie dagen stelt niks voor iig

IMG_2786.JPG
 
Dankjewel voor jouw reactie ga er wat moois van proberen te maken vrijdag
 
als je genoeg zendmasten in de buurt hebt.... is er totaal geen probleem met GPS.....
A-K index is erg handig voor zendamateurs e.d. zo kunnen we de condities bepalen op lange afstand. +16000 dk.
 
En dit heb ik in ook in jaren niet zo hoog gezien..

IMG_2849.JPG

Zou me niks verbazen dat het noorderlicht nog zuidelijker te zien zou kunnen geweest zijn.. (het moet wel donker zijn om het noorderlicht te kunnen waarnemen)

En nog steeds doet Googlemaps het prima..

Waarom ik dit meldt? Het is goed dat je op dingen let die te maken kunnen hebben met de veiligheid van het dronevliegen en ze dus niet helemaal uit het niets komen als er wat gebeurd en je daar dus op in kunt spelen..

Maar je hoeft dus niet helemaal bang te zijn voor kp indexen


DJI Mavic 3 - Most recent video on YouTube: Harderwijk by drone, next video: City trip Paris.