UAV Forecast "Sat op Slot"

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Damper

New Member
Lid geworden
18 sep 2018
Berichten
18
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
61
Locatie
Groningen
De laatste tijd heb ik bij deze app vaak de melding dat het niet goed is om te vliegen vanwege een "Sat op Slot" melding. Zelfs op het wijd open Groninger platteland heb ik daar wel eens last van. Hoe kan dat?
Nou zag ik dat je ook de Gallileo sat aan kan zetten en dat dan vaak de "Sat op Slot" melding verdwijnt.
Een aantal vragen: Wat betekend de "Sat op Slot"melding effectief?
Is het veilig te vliegen als de app alleen aangeeft dat het veilig is als ook de Gallileo sat actief staat?
(Ik vlieg met een Mavic Air)
 
“SAT op slot” zal vast een Google translate zijn van “SAT lock” of “satelite lock”. Als je daar een probleem mee hebt (of eigenlijk: je drone daar een probleem mee heeft), dan zullen navigatiefuncties niet werken, of erger: niet goed werken.
Als je een GPS probleem kunt oplossen door óók Galileo in te schakelen, dan zou ik dat zeker doen.
Verder heb ik geen Mavic, dus ik kan je niet uit eigen ervaring verder helpen, allen het bovenstaande dat voor eigenlijk elke drone die vliegt met GPS ondersteuning geldt.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: Damper
Dank voor je antwoord, ik was in de veronderstelling dat mijn drone dan ook geschikt zou moeten zijn voor Gallileo maar dat is dus niet zo begrijp ik.
Wel raar dat die Gallileo dan niet standaard aanstaat in UAV.
 
De laatste tijd heb ik bij deze app vaak de melding dat het niet goed is om te vliegen vanwege een "Sat op Slot" melding. Zelfs op het wijd open Groninger platteland heb ik daar wel eens last van. Hoe kan dat?
Nou zag ik dat je ook de Gallileo sat aan kan zetten en dat dan vaak de "Sat op Slot" melding verdwijnt.
Een aantal vragen: Wat betekend de "Sat op Slot"melding effectief?
Is het veilig te vliegen als de app alleen aangeeft dat het veilig is als ook de Gallileo sat actief staat?
(Ik vlieg met een Mavic Air)


Hallo,

De ‘Sat op slot’ wil zeggen hoeveel satellieten je op jouw locatie beschikbaar hebt. Standaardsetting in die app is behoorlijk hoog en zo krijg je nu en dan de melding dat het omwille hiervan niet goed om te vliegen is.
Oplossing: ga naar settings van je uav forecast app en verander het minimum aantal satellieten naar 9 of 10. Probleem opgelost. In de praktijk kan je GPS in je Mavic of Phantom perfect functioneren zodra je 4 satellieten beschikbaar hebt.

Groetjes, Xavier
 
  • Leuk
Waarderingen: Damper
Nu is alleen de vraag, wanneer kunnen we de Galileo satellieten gebruiken voor een Mavic Pro? Voor zover ik nu kan zien moet je hiervoor een niet-officiele DJI patch installeren. Ik hoop eigenlijk dat DJI zsm dit zelf toevoegt in een firmware upgrade.

Heeft iemand al gehoord of dit daadwerkelijk gaat gebeuren en zo ja, wanneer?