Ultrasonic sensor error

Discussie in 'Algemene discussie' gestart door vayreda, 15 mei 2018.

  1. vayreda

    vayreda Active Member

    Lid geworden:
    21 apr 2017
    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    63
    Heeft niemand deze melding gehad? Want het Dji forum staat er bol van. Volgens mij heeft dit te maken met de laatste update, omdat ik er niet eerder last van heb gehad.
    Contact gehad met Dji en die zeggen dat ik de Phantom 4 pro moet opsturen voor reparatie.
    Jammer is dat ik a.s. zaterdag een shoot heb en nu erg onzeker ben met deze melding. (Ultrasonic sensor error, land immediately!)
    Ik heb ook nog een Mavic Pro, maar dat voelt toch iets anders om een shoot te maken.
     
  2. vayreda

    vayreda Active Member

    Lid geworden:
    21 apr 2017
    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    63
    Hier ben ik weer, want ik blijf het gek vinden dat niemand op dit forum deze melding heeft gehad of heeft.
    Maar na meerdere mail met service desk van DJI heb ik het volgende besloten/ontdekt:
    Dji heeft in een mail gezegd dat ik de Drone moet opsturen voor test en eventueel reparatie, inmiddels de labels van UPC binnen incl. case number, doos gehaald en tape. De avond ervoor kwam ik er achter dat mijn Dji assistent verouderd was en een nieuwe update binnengehaald. Opnieuw alles gekalibreerd en klaar om toch nog een keer te testen voordat ik de Drone meerdere weken kwijt ben. Gisteren gevlogen en meteen zonder met mijn bekende landing gear en de Gimbal protector waarop mijn Brandplaatje zit vastgeschroefd. Want ik blijf erbij dat de foutmelding een software probleem is (de sensors onder zijn volgens mij te ruim gespreid ingesteld) Twee batterijen opgevlogen op alle modes en verschillende hoogtes (tot 50m) en geen enkele keer de error. Laatste batterij eerst alleen met landing gear geen error, nu met mijn Gimbal protector erop en ja hoor de error! Dus wat ik al veronderstelde zit het probleem in de sensors( zijn brandschoon en geen vuil) dus geen hardware probleem.
    Gisteren na thuiskomst meteen een mail naar Dji met mijn bevindingen en ga de Drone dus niet opsturen, tenzij erop aandringen. Aangezien het weekend is, zal ik morgen of overmorgen antwoord krijgen. Ik hou jullie op de hoogte,
    Ps. sorry voor het lange verhaal, maar dan hebben jullie een beetje leesvoer
     
  3. vayreda

    vayreda Active Member

    Lid geworden:
    21 apr 2017
    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    63
    Net een antwoord gekregen! Mijn broek zakte ter plekke af na het lezen van de mail:

    Hi, Edwin

    Thank you for contacting DJI Technical Support.

    We acknowledged the details that you sent to us. Upon reading your message, you mention that you put the Gimbal guard to your Phantom 4 Pro and got an error message. May we know what is the error message you received? Also, may I confirm if the Gimbal guard you are pertaining is like this as shown below.



    If so, then it is called Gimbal Lock. The Gimbal Lock is not advised to used during flying and it can damage your aircraft when it is used during flight.
    Thank you for choosing DJI.

    You will receive an email survey two days after this email if not responded. If you happen to be away and won’t be able to answer this email timely, please disregard the survey and reply to us directly.

    Best Regards

    Jherome
    DJI Customer Support
    Website: DJI Support - Here for You

    Ik heb gelijk geantwoord met “ Lezen jullie wel de eerdere mail die ik heb verstuurd? En dat ik dit schandalig vind en dat ze de mail doorsturen naar een manager technische dienst.
    Wordt vervolgd....,,.
     

Deel Deze Pagina