Uniek in Nederland en binnenkort historie: De gelijkvloerse spoorkruising

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Blue Flight Media

New Member
Lid geworden
29 sep 2021
Berichten
10
Waarderingsscore
21
Punten
3
Locatie
Maarssen
Website
blueflightmedia.nl
Ter hoogte van Blauwkapel in Utrecht kruisen de spoorlijnen Utrecht – Amersfoort en Hilversum – Utrecht Maliebaan elkaar zowel gelijkvloers als ongelijkvloers. De gelijkvloerse kruising is een van de laatste in zijn soort: twee sporen kruisen elkaar op een manier die uniek is in de spoorwereld. De bovenleiding is beweegbaar waarbij wisselstellers de bovenleiding op en neer kunnen bewegen.

treinspoor_fb1.jpg

treinspoor_fb2.jpg

treinspoor_fb3.jpg


Helaas gaat deze kruising spoedig verdwijnen: Historische kruising op het spoor bij Utrecht gaat verdwijnen; deze week laatste ritten met bijzondere treinen

Foto's gemaakt met de Mavic 2 Zoom
 
Ja mooi, alleen niet handig om boven een spoorlijn te gaan hangen, mag echt niet he
 
  • Leuk
Waarderingen: JH54
Bedankt voor je reactie @Snitsernl.
Niet vliegen in de buurt van spoorlijnen geldt voor de open categorie. Mijn punt is dat het van @Klaaz een aanname is dat de maker van de foto's in open heeft gevlogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Klopt @Harrson dat is een aanname van mij, blijkbaar had jij toestemming om daar te vliegen. Sorry.

Maar als je dan zegt: "Mag dat niet? Heb ik ergens wat gemist?", daarmee wek je wel de indruk dat je onwetend bent over het vliegen boven spoorlijnen......
 
  • Leuk
Waarderingen: DDD