Update 4.7.1

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Delphi

Active Member
Lid geworden
28 jul 2017
Berichten
388
Waarderingsscore
69
Punten
28
Leeftijd
78
Locatie
Assen
Ik zie in FFP , dat er een nieuwe software update klaarstaat, nl. Versie 4.7.1
Nu lees ik hier en daar, dat sommigen na installatie daarvan, moeilijkheden ervaren.
Is er iemand die al ervaring heeft met deze update?
 
Zojuist 4.7.1 geinstalleerd. Daarna wat lage proefvluchtjes gemaakt. Ik heb nog geen onvolkomenheden ontdekt. Dus, so far so good zal ik maar zeggen.
 
Ik heb 4.7.1. ook al geïnstalleerd. Nog geen vliegervaring gehad. Wel las ik in de release notes dat de landingsprocedure iets veranderd is. Normaal als je in de RTH procedure zat kon je die altijd onderbreken zodra je stick input gaf. Dat schijn nu niet meer zo te zijn. Ook het landen gaat nu anders, meer vergelijkbaar met DJI. Zie ook Release note - Parrot . Heb je daar al ervaring mee?
 
Ja, het landen gaat inderdaad anders. Normaal breng je de drone met de llinker stick naar beneden tot plm. 1 meter hoogte. Daarna moest je op de landing knop drukken. Nu kun je gewoon met de linker stick doorgaan tot aan de grond. Vind ik wel makkelijk.

RTH heb ik met dese versid nog niet uitgeprobeerd. Gebruik ik sowieso zelden.
 
Gisteren de Bebop 2 uitgeprobeerd met 4.7.1. I.c.m. skycontroller 1 (Ja, dat grote buikorgel met die bakplaat er bovenop). Wat opvalt is dat het vlieggedrag stabieler is geworden. Ook is de eerste ervaring dat de video verbinding stabieler is als het signaal (lees minimaal 2 streepjes van de 4) zwakker wordt. Voorheen wilde die nog wel eens bevriezen of de verbinding verbreken,als het minder dan 4 streepjes werd. Landen kan nu op 2 manieren. Zoals Delphi beschrijft (stick naar beneden) maar ook nog steeds op de "ouderwetse" manier. Maakt dus niet uit. 't Is maar net wat je gewend bent. Return to home is niet meer te cancelen door input van de stick te geven, maar door op RTH nog een keer in te drukken. Even rekening mee houden als je onverhoopt moet stoppen (dreigende crash bijvoorbeeld). Verder nog geen gekke dingen kunnen ontdekken. Voordat ik teste heb ik zowel de SC1 als de Bebop 2 gecalibreerd (ook in deze release, nieuw calibratie algoritme). Conclusie, positieve ervaring tot nu toe, maar dit was nog wel de eerste vlucht. Kleine kantekening. Als je vliegt i.c.m. SC1 is de follow functie niet te gebruiken. Je kan wel een vierkantje om het te volgen object tekenen, wordt dan een stippellijn, maar de drone doet er niets mee (Getest). Met de Ipad werkt wel (ook getest).
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi