update na update (opgelost)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

imker_drone

Member
Lid geworden
24 jun 2017
Berichten
53
Waarderingsscore
5
Punten
8
Leeftijd
51
Locatie
Zwolle
Ik begin er zo langzaam aan van te balen.

Waarom komen er toch zoveel update's.

Soms sta je startklaar omdat er iets bekeken moet worden opstand, even kijken of alles goed, BAM... update.

Ik word dat zo schijtziek van...

Wie kan mij vertellen waar dat goed voor is? (zoveel updates)
 
Nou om telkens dingen je verbeteren Zo Dat je drone stabiel blijft vliegen en veilig blijft vliegen

Verzonden met mijn HUAWEI CUN-L21 en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb voor de P4pro al meer dan een maand geen updates voorbij zien komen terwijl er op de achtergrond wel steeds controle is.
 
Over updates gesproken: ca. een half jaar geleden heb ik mijn DJI Phantom 3 S weer eens geupdated, maar daarna kon ik er niet meer mee vliegen. De koppeling drone==> controller kon ik met geen mogelijkheid meer herstellen. Voorgelegd aan DJI leverde de volgende oplossing: ik kon de drone gratis opsturen naar een vestiging i.d. buurt van Rotterdam en na ca.3 weken kreeg ik de drone netjes teruggestuurd met een nieuw bovendeksel op de drone en alles werkte weer normaal. Vóór die update die de problemen gaf werkte de drone perfect. Ik sta daarom niet te trappelen om mijn drones te updaten, hoewel het updaten van de Mavic pro wel soepel gaat maar ook vrij vaak moet gebeuren.
Diderik, 23=-07-2018
 
Ik vlieg altijd met mobiel in vliegtuigmodus zodat ik geen update verzoek krijg als ik net op wil stijgen. Soms voer ik in geen maanden een update uit, vliegt allemaal gewoon door... Mavic Pro.
 
Ik vlieg altijd met mobiel in vliegtuigmodus zodat ik geen update verzoek krijg als ik net op wil stijgen. Soms voer ik in geen maanden een update uit, vliegt allemaal gewoon door... Mavic Pro.
Hoewel ik niet zeker weet of een firmware een verloopdatum ingebouwd kan hebben waarna drone zou weigeren op te stijgen zonder een update. Dat zal dan een lange termijn zijn, maar toch.

Zelf heeft mijn "vlieg-mobiel" altijd wel een internetverbinding (al is het maar thuis, als ik niet echt van plan ben te vliegen) om logfiles te uploaden naar Airdata.com. Volgens is dat voor DJI Go 4 dan voldoende om in ieder geval versienummer checks te doen. Eerstvolgende keer dat ik dan wel ga vliegen worden de laatst bekende nummers dan vergeleken met wat er op de hardware staat, en volgt de eventuele firmware-melding echt alsnog.
 
Laatst bewerkt:
Ik begin er zo langzaam aan van te balen.

Waarom komen er toch zoveel update's.

Soms sta je startklaar omdat er iets bekeken moet worden opstand, even kijken of alles goed, BAM... update.

Ik word dat zo schijtziek van...

Wie kan mij vertellen waar dat goed voor is? (zoveel updates)

Dan zou je releasenotes en bijbehorende discussies eens lezen op het DJI Forum (forum van type drone, dan het subforum "Announcements"): daar staat als het goed in waarom de update er is en wat er veranderd is. Helaas lijkt de korte tekst hiervoor in de app tijdens een daadwerkelijke update niet altijd ingevuld, maar in het DJI Forum staat eigenlijk altijd wel iets hierover.

En voordat je ergens heen gaat zorg je toch dat je batterijen leeg zijn, en er ruimte op je geheugenkaart is, en je zeker weet dat er geen no-fly-zones of tijdelijke NOTAMs zijn op de beoogde vliegplek, toch?

Doe app, controller en drone dan ook even aan als je dat doet, zodat je weet of er een update is, als je al dagen of wekenlang niet gevlogen hebt.

Er kan die nacht natuurlijk wel een update zijn geweest (houd je nooit helemaal tegen), maar dit klinkt als "gefrustreerd gezeur".

Updates horten er bij technologie gewoon bij tegenwoordig: computers, smartphones, smart watches, electrische auto's, TVs, routers, TV en Voice over IP.

Live with it, please..
Happy flying!
 
Laatst bewerkt: