updaten accu

Marcel-P

Active Member
Lid geworden
18 mei 2018
Berichten
244
Waarderingsscore
29
Punten
28
Leeftijd
58
Locatie
Luyksgestel (NB)
Website
weerstationluyksgestel.nl
Hallo,

vraagje. heeft ooit iemand een accu gehad die aan het updaten is.

Toen ik van de week de accu wilde aanzetten om te gaan dronen gingen alleen de middelste 2 lampjes branden.
Heel af en toe gaan ze uit en weer aan.

Volgens Droneland, waar ik mijn mavic pro gekocht heb zou de accu aan het updaten zijn en 10 tot 30 minuten moeten duren. Dit duurt inmiddels 2 dagen en van Droneland niks meer gehoord, morgen maar eens bellen.

Is er iemand die ooit een updatende accu heeft gehad en zoja mijn vraag hoe dat gaat.

Marcel
 

Bijlagen

  • 20180904_183611.jpg
    20180904_183611.jpg
    637,5 KB · Weergaven: 85
Ik heb bij mijn P4P ook dat na een fw update vaak ook de batterij word geupdate. Dit gebeurt voor iedere batterij, maar vaak merk je het pas als je een batterij verwisselt nadat een fw update is geinstelleerd.
 
Inderdaad moeten ook de accu's af en toe van een nieuwe firmware voorzien worden. Dat geldt in ieder geval voor de Phantom, Mavic en Inspire accu's. Dan gaan er inderdaad twee middelste ledjes branden. Maar heel lang moet dit niet duren, een minuut of 5, hooguit 10. Twee dagen zeker niet! Dan gaat er iets niet helemaal goed.
 
Ik denk dat ze worden geupdate door de fw in de drone of the app. Ik weet het niet helemaal zeker. Ik krijg deze updates soms ‘in het veld’ als ik van batterij wissel. Het duurt normaal maar een paar minuten. Misschien eens de batterij eruit halen en opnieuw in de drone stoppen zodat de update opnieuw wordt gestart.
 
Ik ga vrijdagavond vliegen en zal dat eens proberen, kijken of ie verder update, zou kunnen natuurlijk,
Dat zou natuurlijk wel kunnen, dat ie pas update als ie op de drone zit. Heb m er wel afgehaald toen ie aan het updaten was.

Marcel
 
Updaten gebeurt door/vanuit de DJI Go 4 App als de batterij in de drone zit, en moet je bij een nieuwe firmware dus een keer met elke batterij doen voor je ermee kunt vliegen (volgens mij). Bij mijn Spark is dat tenminste het geval.

Of dat dan direct een volledige update is, of slechts de firmware image uploaden waarna de batterij zelf de daadwerkelijke update een keer intern start nadat hij een tijd niet gebruikt wordt (analoog aan het automatisch deels leeg laten lopen van de batterij door iets warmte af te geven na een aantal dagen voor de veiligheid en levensduur van de batterij) weet ik eerlijk gezegd niet.

Maar twee dagen in update mode klinkt als ergens een foutje in het proces. Apparatuur die bezig is met een firmware-update op wat voor manier ook onderbreken is bijna nooit een goed idee..

Hopelijk komt de batterij vanzelf weer goed na de reset bij lage capaciteit (met tijd, of door hem in drone te doen en die aan te zetten, eventueel met motoren aan zonder props erop, als dat natuurlijk nog werkt met die batterij).

Anders, of in ieder geval misschien wel, contact met DJI opnemen zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Marcel
Ik zou de batterij weer in de drone stoppen en alles (drone en controller/app) aanzetten. Misschien dat de update gewoon wordt afgerond. Het verwijderen van de batterij tijdens upgrade lijkt mij het probleem.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb de accu momenteel op de drone zitten zodat ie het update proces af kan maken.
Inmiddels hangt ie er al 45 minuten aan, dus ik denk dat er geen leven meer inzit.

Zo maar eens met Droneland bellen....
 
Ik heb de accu momenteel op de drone zitten zodat ie het update proces af kan maken.
Inmiddels hangt ie er al 45 minuten aan, dus ik denk dat er geen leven meer inzit.

Zo maar eens met Droneland bellen....

Ik neem aan dat zowel de drone als de controller aan staan en verbonden zijn.

Anders zou je ook de drone met batterij op de pc kunnen aansluiten en met de DJI assistant software de fw update refreshen


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Heeft niets met snel te maken: als je tijdens een firmware update iets lostrekt (op het verkeerde moment tijdens zo'n update) dan loop je de kans op bricken van het device. Da's dan toch echt soort van je eigen schuld, in mijn ogen.

Hoop voor je dat Droneland danwel DJI hier anders over denken als de accu niet meer tot leven komt zonder verdere tussenkomst.. Succes!
 
Kan wel zijn dat het mijn eigen schuld is, maar als je niet weet dat accu's kunnen updaten en voor de veiligheid de accu eruit haalt dan heb ik gedaan wat ik kon.

peSHR, het valt me op dat jij in veel van je reacties erg negatief bent, probeer de wereld eens wat positiever te zien.
Droneland heeft al gebeld en gaan zo het probleem helpen oplossen
 
Dus, na dit gesprek gevolgd te hebben, dient de accu te blijven zitten, maar moet de drone ingeschakeld blijven, of mag hij uit en wachten tot alles terug normaal loopt??
 
Hey, de accu gaat updaten dan moet ie in de drone blijven zitten tot ie klaar is.

Als de accu update branden de 2 middelste groene lampjes.

Ik heb overigens nergens iwts kunnen lezen over updatende accu's in de gebruiksaanwijzing.

Marcel
 
  • Leuk
Waarderingen: Pejebe
Dus, na dit gesprek gevolgd te hebben, dient de accu te blijven zitten, maar moet de drone ingeschakeld blijven, of mag hij uit en wachten tot alles terug normaal loopt??

Ja, je moet de drone en de controller aan laten staan to het proces klaar is. Het duurt maar een paar minuten.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Pejebe
Hartelijk dank aan Marcel P. en Gijsberth. Ik had daar ook nog nooit van gehoord en nergens iets van gelezen. Misschien ergens over gekeken. Maar nu ben ik dus op de hoogte!! Dank je wel!! Oja nog iets, kan dit kwaad indien dit tijdens een vlucht gebeurd, of kan dit niet gebeuren?
 
Hartelijk dank aan Marcel P. en Gijsberth. Ik had daar ook nog nooit van gehoord en nergens iets van gelezen. Misschien ergens over gekeken. Maar nu ben ik dus op de hoogte!! Dank je wel!! Oja nog iets, kan dit kwaad indien dit tijdens een vlucht gebeurd, of kan dit niet gebeuren?

Ik denk niet dat het tijdens de vlucht gebeurd. Ik krijg het alleen bij het opstarten (bij de versie controle), als ik een batterij gebruik die niet in de drone zat toen de fw upgrade werd uitgevoerd. Het duurt maar een paar minuten. Na de update, zowel drone en controller opnieuw opstarten.