UV filter installeren DJI Mavic Air.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Waldpyk

New Member
Lid geworden
21 apr 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
65
Locatie
Frieschepalen
Toen ik de ring los wou draaien van de gymbal om een UV filter te plaatsen, zat deze ring muurvast. Op YouTube kwam ik een gouden tip tegen. Plaats een brede 'postelastiek' om de ring en je hebt een goede grip. Toen was het een fluitje van een cent. Er zijn vast meer leden die tegen dit 'probleem' aanlopen....
 
Goede tip! Je moet echt uitkijken met de gimbal en camera van de Mavic Air, het is allemaal erg fragiel. Overigens kun je in dit artikel mijn ervaringen met het gebruik van UV, ND en polarizer filters voor de Mavic Air lezen.
 
Toen ik de ring los wou draaien van de gymbal om een UV filter te plaatsen, zat deze ring muurvast. Op YouTube kwam ik een gouden tip tegen. Plaats een brede 'postelastiek' om de ring en je hebt een goede grip. Toen was het een fluitje van een cent. Er zijn vast meer leden die tegen dit 'probleem' aanlopen....
Toen ik de ring los wou draaien van de gymbal om een UV filter te plaatsen, zat deze ring muurvast. Op YouTube kwam ik een gouden tip tegen. Plaats een brede 'postelastiek' om de ring en je hebt een goede grip. Toen was het een fluitje van een cent. Er zijn vast meer leden die tegen dit 'probleem' aanlopen....

Het lukt mij niet...echt muurvast en bang dat ik de gimbal beschadig...
 
Gimbal met duim en een vinger stevig vasthouden , dan elastiek plaatsen en met andere duim en vinger de elastiek om de lens en draaien! Wel in de goede richting uiteraard!
 
Ja maar mijn vingers zijn te dik...of de gimbal te klein. Heb hem naar de retailer gebracht die mag het doen ✌