V-Coptr Falcon heeft maar twee propellers en kan daardoor een klein uur vliegen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.281
Waarderingsscore
2.919
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Het Chinese bedrijf Zero Zero Robotics heeft een wel heel opmerkelijke drone aangekondigd: de V-Coptr Falcon drone, die wordt aangedreven door slechts twee propellers. Daardoor is de drone compacter en efficiënter dan een gewone quadcopter. De bicopter heeft een vliegtijd van maar liefst 50 minuten en is uitgerust met een gestabiliseerde 4K camera.

Lees verder
 
Het Chinese bedrijf Zero Zero Robotics heeft een wel heel opmerkelijke drone aangekondigd: de V-Coptr Falcon drone, die wordt aangedreven door slechts twee propellers. Daardoor is de drone compacter en efficiënter dan een gewone quadcopter. De bicopter heeft een vliegtijd van maar liefst 50 minuten en is uitgerust met een gestabiliseerde 4K camera.

Lees verder
Hoi Wiebe,

ik wilde eigenlijk een mavic mini kopen, maar denk jij dat het verstandig is om deze drone even af te wachten of gaat dit geen concurrentie zijn. Kan je hier al iets over zeggen?
 
Ik heb jaren geleden deze twin-rotor robots (helicopters feitelijk) voor de jongens gekocht. Het was bedoeld als schietspel. Door met een infrarode led, zit in het zwarte gaatje op de borst, op de ander te richten werd de stroom even geblokkeerd en daalde de geraakte robot een stukje. Leuk bedacht en het werkte ook nog.

Deze twin-rotors helicoptertjes waren verrassend goed bestuurbaar.

61Rs-ByIlYL._SY355_.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Fraai stukje engineering, Maximaliseert de flighttime, minder lawaai en geen propellers meer in beeld.
Hopen dat ze er goede camera hardware onder hangen! Kantelmechanisme lijkt mij wel wat ketsbaar.
 
Nu bij de fabrikant te koop voor $599,- Wel een hoop geld maar een wendbaardere twin heb ik nog niet gezien.
Ik houd het op mijn Mavic 2 pro.
 
Volgens mij is >dit< ding niet (meer) verkrijgbaar.En >deze< reviewer zal daar niet rouwig om zijn.

Ik kwam net >dit< bericht tegen....
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is >dit< ding niet (meer) verkrijgbaar.En >deze< reviewer zal daar niet rouwig om zijn.

Ik kwam net >dit< bericht tegen....
Laten de [meestal gesponsorde] reviewers eerst maar eens even wachten tot het ding daadwerkelijk op de markt is voordat ze beginnen te brullen. Ik ben in ieder geval benieuwd!