Vakantie drone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Kate

New Member
Lid geworden
15 jan 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
38
Locatie
Utrecht
Hallo, zou graag even jullie raad willen. Twijfelde vorig jaar om drone te kopen. Uiteindelijk gopro gekocht, en nu naast fotograferen ( spiegelreflex) ook bezig met filmpjes maken, wat ik erg leuk vind. Zou graag ook een beginners drone wien voor wat shots van verder en bovenaf. Twijfel beetje tussen de tello en de spark, de tello met WiFi versterker is volgens mij best prima en denk aan een budget van ongeveer 200 euro. In juni ga ik een roadtrip maken naar Bosnië. Wil dus bijvoorbeeld de auto filmen van bovenaf en tijdens de wandelingen en steden. Wat raden jullie aan? Wellicht is er nog een andere goede optie? Heb nog geen ervaringen met het besturen van een drone. Alvast bedankt!
 
De tello heeft volgens mij maar een bereik van 100 meter. De Spark heeft meer bereik. Volgens mij bood iemand een Spark combo aan op het forum.
 
Ik zou gaan voor een tweedehands Spark (liefst met wat extra accu's). Een Tello is geinig voor binnen en minder geschikt voor buiten. Check ook mijn review van de Spark: DJI Spark review: nieuw boegbeeld voor de categorie microdrones

Check voordat je op reis gaat nog wel even de regels voor het vliegen met drones in Bosnië (vooral als het gaat om locaties van vliegvelden en gevangenissen enzo). Met je drone vliegen boven steden is sowieso uit den boze, en ook met het vliegen boven wegen moet je uitkijken. Je wilt niet dat de drone uit de lucht komt vallen en bij iemand door de voorruit gaat. Op landweggetjes enzo is het allemaal niet zo problematisch.
 
Bedankt voor de reacties! De remote controller bij dr spark is wel nodig denk ik om mooi beeld materiaal te krijgen?
 
Bedankt voor de reacties! De remote controller bij dr spark is wel nodig denk ik om mooi beeld materiaal te krijgen?
Ja, dat is wel een must have. Al was het maar vanwege het extra bereik. Ook de bediening van de drone is veel beter te doen met de controller.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr en vayreda