Verlies connectie tussen RC en drone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Marinus

New Member
Lid geworden
23 dec 2019
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
73
Locatie
Groningen
Sinds enkele weken was ik in het bezit van de Mavic mini. Voorheen had ik de Phantom 4 maar vond deze te groot om met vakanties mee te nemen.
Vorige week voor het eerst met de Mavic mini buiten gevlogen. Op een open terrein de drone op korte afstand uitgeprobeerd. Na ca. 10 minuten de "Home" opdracht gegeven. De drone ging naar de ingestelde hoogte van 30 meter. Hierna kreeg ik de boodschap "lost connection". Geprobeerd handmatig de drone te landen maar deze reageerde niet. De drone verwijderde zich en ik kon geen contact meer maken. Hij is gecrashed in een meer. Dit kon ik herleiden uit de vluchtgegevens. DJI 2 maal een mail gestuurd maar tot op heden nog niets van hen gehoord. Heeft iemand ook zo'n ervaring gehad.
 
Dat is bijzonder vervelend voor je, zwemmen voor een drone is niet aan te bevelen. Ik had met de volgende drone ook een probleem waar ik DJI voor nodig had, maar dat is allemaal bijzonder goed verlopen. Ik heb ze op 10 nov 2019 een mail gestuurd over het probleem en de volgende dag heb ik al antwoord gekregen. En ik ben prima geholpen door DJI.
 
Dat is bijzonder vervelend voor je, zwemmen voor een drone is niet aan te bevelen. Ik had met de volgende drone ook een probleem waar ik DJI voor nodig had, maar dat is allemaal bijzonder goed verlopen. Ik heb ze op 10 nov 2019 een mail gestuurd over het probleem en de volgende dag heb ik al antwoord gekregen. En ik ben prima geholpen door DJI.

Dank voor jouw reactie. Ik wacht nog even af voordat ik weer richting DJI reageer
 
Schermafbeelding 2019-12-30 om 15.16.36.png
Bijna 22 sec connection lost, 114 meter hoog, 42 meter ver!!! Drone bleef wel stilhangen en connectie werd weer opgepikt. Online voorgelegd aan DJI, firmware refreshen met de assistent was het voorstel. Als ik weer gevlogen heb kom ik er weer op terug.
 
Dank voor de reactie. Ik heb nu een intensief mailcontact met DJI. Flight data gegevens aan hen gestuurd. Dit is nu in onderzoek.
 
Na vele vele mails en het opsturen van mijn vluchtgegevens, is DJI tot de conclusie gekomen dat ik gevlogen heb toen er te veel wind stond. Ze zeggen eigenlijk dat het mijn eigen schuld was. Maar tijdens de vlucht was er nauwelijks wind. De verbinding tussen de remote controllers en de drone viel telkens weg. Ik kon dus ook geen handmatige opdracht geven tot landen. Ik heb dit nogmaals kenbaar gemaakt aan DJI en wacht hun bericht wederom af. Dank voor jouw reactie.
 
Kan het te maken hebben met een soortgelijk probleem als

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 
Dank voor het meedenken door jullie.
Het lijkt niet echt op het probleem dat ik heb ondervonden. Ik heb DJI verteld dat er steeds een verbreking in de verbinding was en later helemaal geen verbinding meer was. Maar hierop hebben ze nog niet echt gereageerd. Zij blijven volhouden dat de wind de oorzaak was. Maar dan snap ik nog niet waardoor de verbinding verbroken werd. De afstand waarop ik vloog schat ik op zo'n 150 meter toen het begon.
Ik heb de drone niet rechtstreeks via de DJI shop gekocht misschien zijn ze daarom iets terughoudender. De videobeelden zijn daarentegen wel uitsteken. Zelfs tot de drone kopje onder ging :(.
 
Ik moet ook zeggen dat de mini erg snel waarschuwt voor te harde wind, meerdere meldingen gehad waarbij het zeker niet nodig was naar mijn mening. Als ik zie welke snelheid hij kan bereiken is het hele waarschuwingsverhaal wel overdreven.
 
Dat is het hele "entry level user" verhaal, denk ik. Net als de laatste firmware dat je niet meer mag opstijgen zonder 8 sat GPS lock bij te weinig licht enzo. Extreem "veilig" gemaakt, in ieder geval in gevoel...