Verliezen geldigheid van het luchtwaardigheidsdocument

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Bob van Winkel

New Member
Lid geworden
16 mei 2017
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
31
Locatie
Leiden
Website
www.dronepower.nl
Paar dagen geleden ontving ik de volgende email van het Ilent

Onderwerp:
PH-1XX (Da-Jiang Innovations Science and Technology Co., Ltd. Phantom 4, 07DDD5R0B13072) - verliezen geldigheid van het luchtwaardigheidsdocument na 01.11.2019


Geachte heer, mevrouw,

Hierbij informeer ik u dat (volgens onze gegevens) het luchtwaardigheidsdocument van het volgende luchtvaartuig binnenkort niet meer geldig is.

LUCHTVAARTUIG / LUCHTWAARDIGHEIDSDOCUMENT:
Registratie: PH-1XXX
Fabrikant / model: Da-Jiang Innovations Science and Technology Co., Ltd. Phantom 4
Serienummer: XXXXXX
Configuratie: RPAS - helicopter, electric
Luchtwaardigheidsdocument: EXEMPTION_COFA
Vervaldatum: 01.11.2019

DE PROCEDURE VOOR HET VERLENGEN VAN DE GELDIGHEID BESTAAT UIT 3 DELEN
1. Het indienen van een aanvraag(formulier):
Voor een ICAO-standaard-BvL ("ICAO_COFA"): Zoeken | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)
Voor een speciaal-BvL ("SPECIAL_COFA"): Zoeken | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)
2. Na ontvangst van de aanvraag ontvangt u de betaalgegevens
3. Een technisch rapport / eigen verklaring:
Voor paramoteurs kan gebruik gemaakt worden van: https://www.paramotorweb.nl/docs/sbvl/Eigen_verklaring_verlenging_SBVL_Paramotor_v1.0.pdf
Voor Micro Light Aeroplanes/Gyroplanes mag het formulier voor de paramoteurs worden gebruikt, maar moet het ook zijn ondertekend door een bevoegd technicus
Voor amateurgebouwde luchtvaartuigen: Zoeken | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)
Voor drones ("RPAS") met een speciaal-BvL ("SPECIAL_COFA"): Zoeken | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Een verklaring dat het RPAS nog steeds:
* Voldoet aan de in artikel 7, tweede lid, van de ?Regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen? genoemde eisen.
* Is onderhouden overeenkomstig de in artikel 9 van de ?Regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen? bedoelde eisen.
Voor drones ("RPAS") met een ROC-ontheffing ("EXEMPTION_COFA"): Drones (RPAS)
Voor overige luchtvaartuigen: Zoeken | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)

OPMERKING
* Het is verboden een vlucht uit te voeren met een luchtvaartuig dat niet voorzien is van een geldig bewijs van luchtwaardigheid

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

DE MINISTER VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT,
namens deze,

Inspectie Leefomgeving en Transport
Portefeuille Vergunningverlening / Afdeling Intake en afhandeling Luchtvaart / Luchtvaartuigregister
Postbus 16191
2500 BD Den Haag
T 088.489.0000
luchtvaartuigregister@ilent.nl
---------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het nogal een vage email en vraag daarom hier hulp in. Het invullen van het speciaal-BvL formulier sprak voorzich alleen snap ik niet wat ze van me willen in stap 3. Hier vindt ik geen verdere informatie en/of voorbeelden over op internet.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Alvast bedankt!
 
Het gaat om het verlengen van je S-BvL, die ontheffing heeft standaard een geldigheidsduur van 2 jaar. Ik weet niet of de ILT hiervoor een speciaal formulier heeft. De vraag is hier ook al eens aan de orde gekomen.