Verloren fly away

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Nbufkens

New Member
Lid geworden
28 dec 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
40
Locatie
Oudenaarde
Hallo

Toen ik mijn mavic mini testte, ging het opeens mis. Hij vloog weg en door de wind, keerde hij niet terug met de rth functie. Als ik de log bekijk waar hij toen heen vloog, kreeg ik meerdere meldingen te zien zoals: 'rth werkt niet door de wind. Probeer manueel te landen, high altitude, en connectie verloren'. Ik heb een laatste gps coördinatie van toen de connectie verloren is gegaan. Kan iemand me zeggen wat hij dan zou gedaan hebben? Is hij daadwerkelijk daar geland, is hij alsnog proberen terugkeren, is hij na connectie verlies nog een eind verder gevlogen? Feit is, dat ik hem op de plaats van de coördinaten niet terug vind. Kan iemand me helpen aub?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211223-225456.jpg
    Screenshot_20211223-225456.jpg
    318,6 KB · Weergaven: 94
  • Screenshot_20211224-084339.jpg
    Screenshot_20211224-084339.jpg
    804,5 KB · Weergaven: 97
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: zwaailicht en DDD
Hoi,
Ik hoop dat je drone inmiddels terecht is, maar als dat niet zo is heb je hier misschien iets aan.
Ik heb iets dergelijks ook een keer meegemaakt. In plaats van RTH had ik per ongeluk aangegeven dat de drone Automatisch moest landen. Dus die ging onmiddellijk naar beneden. Achteraf gelukkig in in weiland. Teruglopend naar de verwachte RTH landingsplek zag ik op de iPhone nog nét dat de drone in het gras landde. Het contact was weggevallen, dus geen besturing meer. Oeps! Wat nu? De afstand was vermoedelijk toch zo'n kleine 100 meter.
Om een lang verhaal kort te maken: via de Flight Records van DJO GO 4 app kan je zien waar het laatste contact was met de drone. Klik linksonder op de datum/locatie en laat de vlucht afspelen. Daar waar hij stopt, tref je de coördinaten aan. Breng die over naar Google Maps en je ziet precies waar je naar toe moet. Daar zou de drone moeten zijn.
Mvrgrt. Jan
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: zwaailicht