Verse drone piloot stelt zich voor

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Robsterdnbobster

New Member
Lid geworden
28 aug 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
55
Locatie
Bij voorkeur in de lucht met mijn drone
Beste forumgenoot,

In de periode van 2003 t/m 2006 ben ik redelijk actief geweest met het modelvliegen. In de winter bouwen en in het voorjaar, zomer en herfst vliegen, zoveel als het weer en de agenda toeliet.
Altijd met brandstof motoren en daarmee diverse kisten gevlogen.
Van hoogdekkers, laagdekker en dubbeldekker, dus afgezien van helikopters, lekker divers kunnen vliegen. Keurig aangesloten geweest bij een modelvliegclub in de regio en lid van de KNVvL en mijn modelvliegbrevet in een paar maanden tijd gehaald.

Dit altijd met veel plezier gedaan, echter het drukke gezinsleven maakte het moeilijker om hele dagen eropuit te trekken.

Je raadt het al, de hobby bloeide dood. Maar het is altijd blijven kriebelen.

Fotografie heeft ook altijd mijn interesse gehad en het programma "Rondje om de Noordzee" gaf mij inspiratie om eens te bekijken of een drone iets voor mij is. Ik ben in het bezit van een zeiljacht en wil ook graag wel eens beelden van de boot in actie maken. Lijkt me wel retespannend om je drone boven water vanaf een bewegende boot te lanceren en belangrijker weer aan boord te nemen.

Dus om een kort verhaal lang te maken.
Na 3,46 seconden gewikt en gewogen te hebben na terugkomst van onze zeilvakantie, een DJI Mavic 2 pro gekocht met fly more kit. En de combinatie van vliegen en fotografie was een feit. Leuke combinatie met als extra bewegend beeld en dat nog wel in geweldige kwaliteit..

Wat vliegt deze drone een stuk makkelijker dan mijn modelvliegtuigen. Het wennen aan de stickreacties ging vlot en het vliegen voelde al snel vertrouwd. Was landen met mijn vliegtuigen toch altijd spannend, deze drone landt zich praktisch zelf met al zijn sensoren. Het loslaten van de sticks hoefde met de vliegtuigen niet in me op te komen.

Kortom ik heb mijn nieuwe hobby gevonden.

Ik heb de afgelopen weken dankbaar alle topics op het forum doorgenomen en heb er veel van opgestoken.

Als ik ook wat toe kan voegen zal ik het zeker doen, eerst maar eens voldoende ervaring opdoen.

Ik hoop dat ik ook eens wat mooie footage kan posten, jullie geven in ieder geval genoeg inspiratie en ideeën dus wordt vervolgd.

Groet,
Rob.
 
  • Leuk
Waarderingen: DJIWhite Mavic pro