Vervangen van de accu controller mavic mini.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Drone2

Active Member
Lid geworden
24 apr 2020
Berichten
171
Waarderingsscore
34
Punten
28
Locatie
Delft
Mijn ervaring van de laatste tijd is dat de controller accu wat snel leeg raakt, ik zit er aan te denken om de accu te vervangen, en indien mogelijk te vervangen voor een zwaarder model.
Zijn er al mensen die ervaring hebben met het vervangen van de controller accu Mavic mini??
 
As u uw batt. wil vervangen in uw controller staat dit in youtube, lijkt op eerste zicht makkelijk, mocht je dit niet weten, als het batt.niveau van uw GSM laag is levert uw controller stroom aan uw GSM !!!!!.

 
Laatst bewerkt:
Dit filmpje kon ik al Guido, maar hoe zit de accu in in dat huis, is dit geperst of verlijmt , krijg je de accu er relatief heel uit???
als je de accu zo uit de behuizing kan trekken is het een simpel klusje, stekkertje om solderen en alles terug bouwen, daar wilde ik specifiek wat meer info over voordat ik ga beginnen.
 
De mini is nog geen jaar op de markt, en nu al een slechte accu? Lijkt mij meer een gevalletje garantie...
 
Alles is mogelijk, maar zo vlug problemen met de accu lijkt mij toch vreemd, heb je enig idee hoelang die accu meegaat tijdens het vliegen ?, let op de opmerking die ik plaatste over het laden van de controller naar de GSM !!.
 
Higgie, aan de garantie had ik nog niet gedacht daar ga ik wat mee doen, bedankt.
Guido, Ik vlieg ongeveer 2 accu's leeg dan moet de controller weer aan de lader, en ik weet dat je er makkelijk 3 leeg moet kunnen vliegen.
De opmerking laden controller GSM neem ik ook mee, ik heb een wat ouder Samsung S6 telefoon waar ik mee vlieg.
ik begrijp ook dat bv een slechte accu in je telefoon een aanslag is, op de accu van de controller, ik ga de accu van mijn telefoon ook maar eens testen, en indien nodig vervangen.
vraagje, hoelang gaat de accu van jullie controller ongeveer mee??
 
Dat zijn dingen die ik als eerste uitzoek, ik vind dat je in deze hobby je accu`s goed moet kennen, je staat meestal buiten de stad met al je spulletjes niks is erger dan dat je na bv een half uur naar huis moet om dat je accu`s leeg zijn.
voorbeeld : ik koop een E fiets voor mijn vrouw de fietsenmaker beweerde dat 70 km makkelijk haal baar is/was na 42 km was het over accu leeg, en dan sta je daar midden in de polder.
 
Ik heb voor eventuele problemen met de Controller of de GSM steeds een Power Bank mee die ruim voldoende is voor beide op te laden, je werkt met met een S6, sluit de Controller eens aan op uw GSM ( beide inschakelen ) en kijk eens op je een laad informatie ziet op uw GSM ( laadlampje ) is dit zo dan levert de controller permanent stroom aan duw GSM.