Video beelden automatisch in slomotion opgeslagen

Buck

New Member
Lid geworden
21 apr 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
35
Locatie
Vlissingen
Hoi,

Ik heb gister voor de 5e keer met mijn DJI Mavic Pro gevlogen en wat mooie filmpjes gemaakt.
Nu zijn er 2 van de 3 in slomotion opgeslagen op de SD kaart in de drone. Ik kan niks in het menu van de app vinden dat dit in te stellen is.
Ik heb ongeveer 5 minuten opgenomen maar de video lengte is opeens 15 minuten. De andere video is wel gewoon prima.

Iemand een idee hoe dit kan ?
 
Hoi, dankjewel voor je berichtje.
Ik heb een Lexar Media MicroSD XC Professional UHS-II U3 64GB (1000x)
Daar zou het niet aan moeten liggen.

Mvg, Buck.

 
Ik heb dit zelfde probleem en dacht dat dit aan mijn iPad lag ofzo. Ik ben er ondertussen wel achter dat ik een verkeerde sd kaart heb dus heb ik een nieuwe besteld.

Wat zijn de juiste instellingen dan zo goed dat ik weet is 1080p 96fps de mooist kwaliteit of zit ik echt mis?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hoi,

Vandaag getest :
- 1 x 3 min gefilmd met de instelling 4K 25fps
- 1 x 3 min gefilmd met de instelling 1080p 96fps.
De eerste keer slaat hij de beelden goed op in 4K. De 2e keer in slomotion. De 3 minuten opname tijd werd opgeslagen als 12 minuten ( dus 4x langzamer ). Ik denk dat dit wel ergens voor dient. Misschien om de beelden achteraf beter te kunnen bewerken ?
 
Ik heb dit zelfde probleem en dacht dat dit aan mijn iPad lag ofzo. Ik ben er ondertussen wel achter dat ik een verkeerde sd kaart heb dus heb ik een nieuwe besteld.

Wat zijn de juiste instellingen dan zo goed dat ik weet is 1080p 96fps de mooist kwaliteit of zit ik echt mis?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Ik zelf vindt de 4k instelling scherper. En dan film in grote boten die in Vlissingen voorbij varen Maar als je een rennend dier van redelijk dichtbij wilt filmen is 1080p in 96fps denk ik beter.
 
Ik zelf vindt de 4k instelling scherper. En dan film in grote boten die in Vlissingen voorbij varen Maar als je een rennend dier van redelijk dichtbij wilt filmen is 1080p in 96fps denk ik beter.

Ja 4K filmen is veel mooier helemaal mee eens, alleen het probleem zit hem in het opslaan. Zijn we er al achter wat wij fout doen? Ik heb precies het zelfde een filmpje van 1 min word op mijn telefoon een slowmotion film van 4 min.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
JIk heb precies het zelfde een filmpje van 1 min word op mijn telefoon een slowmotion film van 4 min.
Het filmpje wordt niet een slow motion filmpje, hij wordt in slow motion afgespeeld. Subtiel verschil.
Jouw telefoon video-viewer kent waarschijnlijk de frame rate 96 fps niet en speelt het filmpje af met (de default?) 24 fps. Hierdoor 'lijkt' het een slow motion filmpje.
Je zou het eens moeten proberen met een video editor waarbij je bij het importeren van de clip de frame rate op kan geven. Dan zal het filmpje wel real-time worden afgespeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ynse Pier
Ik heb een aantal dingen geprobeerd maar mijn iPhone 6 leest de bestanden met 4K 24fps prima en kan ik ook zo afspelen. En als ik hem in 1080p zet met 96fps is het mis en als ik hem dan op 60fps zet gaat het prima. Bedankt voor de info mensen


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app