Video files in Pal ipv ntsc met dji air2s. Wie kan mij helpen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

FlybirdBelgium

New Member
Lid geworden
10 sep 2021
Berichten
29
Waarderingsscore
11
Punten
3
Leeftijd
69
Locatie
Pittem België
Ik heb de eerste opnamen gedaan met mijn dji air2s. Wat blijkt nu, dat de files in ntsc staan ipv in Pal en 50 frames per seconde. Kan ik via bepaalde instellingen, de Pal resolutie in schakelen? Ik werk met de smartcontroller. De opnamen zijn gebeurd in 4K. Ik werk voor een tv zender in Vlaanderen. NTSC is binnen ons productieteam, moeilijk verwerkbaar als het voor uitzending is, vandaar mijn vraag.
 
Volgens dit draadje zou de keuze gemaakt worden door de juiste framerate te kiezen: change to PAL
 
ntsc is een standaard.
De frame rate is onderdeel het format:
29,97. In Amerika is de net frequentie 60 Hz, dat leek ze handig.
Pal is 50 hz (of 25) omdat wij hier 50 hz uit het wandcontactdoos aangeboden krijgen.
NTSC: "not twice the same color"
Bagger zeg maar.
 
Ik heb de eerste opnamen gedaan met mijn dji air2s. Wat blijkt nu, dat de files in ntsc staan ipv in Pal en 50 frames per seconde. Kan ik via bepaalde instellingen, de Pal resolutie in schakelen? Ik werk met de smartcontroller. De opnamen zijn gebeurd in 4K. Ik werk voor een tv zender in Vlaanderen. NTSC is binnen ons productieteam, moeilijk verwerkbaar als het voor uitzending is, vandaar mijn vraag.
 
Bedankt aan allen voor de info! Via de smartcontroller kan je kiezen tussen 60 en 50 frames/seconde = Pal. Heb instelling uit gevoerd en vandaag ook opnamen gedaan Voor uitzending op PlattelandsTV. De beelden passen nu in onze flow. Met dank aan iedereen, in het bijzonder aan Laurens ! We vliegen er in!!
 
Dus 60fps=NTSC en 50 fps=PAL, bijzonder.
 
De NTSC beelden kun je nog omzetten in PAL met: Any Video Converter.
 
Worst case kan je 60P vertragen naar 50P en een vloeiend beeld krijgen, maar uiteraard beter in 25 of 50P filmen. Voor luchtbeelden zal het echt niet opvallen dat iedereen wat trager wandelt & fietst :p

PAL & NTSC zijn enkel van toepassing op analoge televisie (coderingsformaat) - het enige wat er nog is overgebleven van deze normen zijn inderdaad de framerates.
 
Bedankt voor de info.Ik werk uitsluitend voor televisie doeleinden, vandaar het belang er van.
grts
Veel vliegplezier!
 
PAL & NTSC zijn enkel van toepassing op analoge televisie (coderingsformaat) - het enige wat er nog is overgebleven van deze normen zijn inderdaad de framerates.
Grappig dat dan vastgehouden wordt aan termen uit een oude technologie. Over een paar generaties weet niemand meer waar de termen PAL en NTSC vandaan komen.
Nu ik zo bij stil sta, ik zeg zelf ook nog steeds een 'telefoonnummer draaien' en 'we zitten voor de buis' hoor je ook nog regelmatig.