video maken in een No Fly zone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dre-B

New Member
Lid geworden
5 jun 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
51
Locatie
Maastricht
Hallo wellicht of jullie mij op weg kunnen helpen met het volgende,
ik heb mavic pro en zit in een "echte" no fly zone van een vliegveld te Beek.
het systeem waarschuwt uiteraard goed dat ik hij niet kan opstarten in verband met No Fly zone!
wetende No fly zone zoals deze moet je eigenlijk ook niet de lucht in willen !!! echter wil ik van ons bedrijf een video maken (uit testen) en we gaan niet hoger als Ca 25M de lucht in, is het toegestaan om toch de drone de lucht in te sturen of niet? en hoe kan ik dit overbruggen?
tevens als ik commando aangeef "turn of" verschijnt in de app een pop-up om je telefoonnummer in te vullen :rolleyes: .
wellicht of jullie mij hierin kunnen adviseren
alvast bedankt voor jullie feedback,
grt. Dré
 
Hallo Dré, om in een CTR te mogen vliegen moet je beschikken over een volledige ROC vergunning, plus een extra ontheffing voor dronevluchten in CTR gebieden. Tevens moet je gedurende de vlucht tweezijdig radiocontact onderhouden met de verkeerstoren. Niet iets wat je 'even' regelt dus!

Dit verhaal geldt ook als je maar een paar meter hoog wilt vliegen.
 
Hallo Dré, om in een CTR te mogen vliegen moet je beschikken over een volledige ROC vergunning, plus een extra ontheffing voor dronevluchten in CTR gebieden. Tevens moet je gedurende de vlucht tweezijdig radiocontact onderhouden met de verkeerstoren. Niet iets wat je 'even' regelt dus!

Dit verhaal geldt ook als je maar een paar meter hoog wilt vliegen.
---------------------------

Hallo Wiebe, dank voor je bericht daar heb ik mij middels ook al ingelezen, begrijpend dat het wel kan de drone blijft trouw weigeren om omhoog te gaan. Nu ben ik pas nieuw en nog flink aan het stoeien om het onder controle te krijgen en te begrijpen maar begrijp dat het wel mogelijk is, dan moet het een instelling zijn???
 
Ik ga je niet helpen aan advies om toch in een CTR op te stijgen, sorry. Die geofencing functie zit er niet voor niets op.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Hallo Ik heb dezelfde vrag bijna. Als ik de GPS uitschakel oftewell Ati mode inschakel kan ik dan vliegen in de no fly mode.?
 
  • Leuk
Waarderingen: Freekw
Hallo Ik heb dezelfde vrag bijna. Als ik de GPS uitschakel oftewell Ati mode inschakel kan ik dan vliegen in de no fly mode.?

Dat zou misschien kunnen (dan moet de drone echt geen gps kunnen ontvangen), maar het mag nog steeds niet. Echt verstandig is het sowieso niet want je kunt dan ook niet terugvallen op het rth mechanisme van de drone, mocht je hem uit het oog verliezen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ik heb dezelfde vrag bijna. Als ik de GPS uitschakel oftewell Ati mode inschakel kan ik dan vliegen in de no fly mode.?

Geofencing is gebaseerd op GPS. Als je deze uit zet weet de drone niet waar hij is en zou het kunnen. Maar ja, zo kun je ook als je de kentekenplaten van je auto haalt met 150 km/uur door een 100 km trajectcontrole rijden. Er kan van alles, maar niet alles mag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray64 en peSHIr