Video's bewerken DJI Mavic Pro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Wesley van t Wout

New Member
Lid geworden
7 sep 2017
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
45
Locatie
heesch
Hallo Allen,

Ik heb een aantal filmpjes gemaakt in de DJI app op mijn telefoon, maar nu ben ik op vakantie geweest en was voornemens om de filmpjes op mijn pc te gaan bewerken met een uitgebreider video bewerkingsprogramma.

Daar komt ook bij dat de catch opslag op een gegeven moment vol was en ik vanuit de DJI Go App dus ook niet alle video's tot mijn beschikking heb

Nu heb ik de micro sd kaart in mijn pc gestopt en ben ik aan de slag gegaan met het downloaden van een programma ( ik gebruik overigens windows 10 als besturingssysteem). Ik krijg alleen elke keer problemen met het programma wat ik gedownload heb. Lightworks loopt vast, Filmora draait heel langzaam mijn filmpjes af.

Nu denk ik dat het komt door het bestandstype (.Mov), want als ik de filmpjes van catch naar mijn pc zet dan kan ik die wel bewerken in Filmora. Dit zijn Mp4 bestanden die ook minder MB bevatten. Het nadeel is dat deze van 4K dan naar 720p kwaliteit gaan.

Weten jullie welk programma ik het beste kan gebruiken? Ligt het inderdaad aan het type bestand (mov) denken jullie? En welke ervaringen hebben jullie met het bewerken van de video's?

Groeten Wesley
 
Hallo Allen,

Ik heb een aantal filmpjes gemaakt in de DJI app op mijn telefoon, maar nu ben ik op vakantie geweest en was voornemens om de filmpjes op mijn pc te gaan bewerken met een uitgebreider video bewerkingsprogramma.

Daar komt ook bij dat de catch opslag op een gegeven moment vol was en ik vanuit de DJI Go App dus ook niet alle video's tot mijn beschikking heb

Nu heb ik de micro sd kaart in mijn pc gestopt en ben ik aan de slag gegaan met het downloaden van een programma ( ik gebruik overigens windows 10 als besturingssysteem). Ik krijg alleen elke keer problemen met het programma wat ik gedownload heb. Lightworks loopt vast, Filmora draait heel langzaam mijn filmpjes af.

Nu denk ik dat het komt door het bestandstype (.Mov), want als ik de filmpjes van catch naar mijn pc zet dan kan ik die wel bewerken in Filmora. Dit zijn Mp4 bestanden die ook minder MB bevatten. Het nadeel is dat deze van 4K dan naar 720p kwaliteit gaan.

Weten jullie welk programma ik het beste kan gebruiken? Ligt het inderdaad aan het type bestand (mov) denken jullie? En welke ervaringen hebben jullie met het bewerken van de video's?

Groeten Wesley

Beste Wesley,

Ik gebruik zelf Adobe Premiere Pro. Ik moet er wel bij zeggen, zodra je met 4K videos aan de slag gaat je wel een behoorlijke PC moet hebben. Het klinkt alsof jou pc de 4K bestanden moeilijk kan verwerken wat vertraging dus oplevert. Over het bestandsformaat .MOV dat is iets wat Apple heeft bedacht, maar Windows kan daar ook prima mee overweg. Ik film zelf op MP4 formaat.

Wat zijn je Pc specs?

Groet Dennis


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Beste Dennis,

Dank je.

Ok, ik wist niet dat er gekozen kan worden om te filmen in MP4 of MOV Pas jij dat aan in de instellingen?

Processortype i5-2540M
Snelheid Processor 2.6 Ghz
Werkgeheugen 4GB DDR3
Harde Schijf 320GB HDD

Groet Wesley
 
Ja kun je instellen als je controller aan hebt rechtsonder staan drie lijntjes met bolletjes op daar op klikken en kun je foto en video instellingen veranderen

Sent from my VIE-L09 using Dronepilots.nl mobile app
 
Ok Super!

Ik heb net Adobe gedownload, maar krijg daar ook af en toe de melding 'reageert niet'. Ook krijg bij openen de melding dat mijn resolutie te laag staat terwijl die hoger staat dan het minimum wat Adobe aangeeft. Mijn MOV bestanden zijn in het schermpje ook heel korrelig. Kan het met WIndows 10 te maken hebben dat ik deze problemen heb? Mijn laptop moet dit toch allemaal aan kunnen, maar wel vreemd dat elk programma bij mij problemen geeft.

Gr.
 
Ik heb net Adobe gedownload, maar krijg daar ook af en toe de melding 'reageert niet'. Ook krijg bij openen de melding dat mijn resolutie te laag staat terwijl die hoger staat dan het minimum wat Adobe aangeeft. Mijn MOV bestanden zijn in het schermpje ook heel korrelig. Kan het met WIndows 10 te maken hebben dat ik deze problemen heb? Mijn laptop moet dit toch allemaal aan kunnen, maar wel vreemd dat elk programma bij mij problemen geeft.Gr.
Je hebt met Adobe Premiere software geïnstalleerd die behoorlijk wat van je pc vraagt. Zie de specs.
Adobe Premiere Pro System Requirements
Met je 4GB interne geheugen zit je al onder het vereiste. Je kunt twee dingen doen:
- Geheugen bij-prikken
- Andere software gebruiken

Of de melding 'reageert niet' veroorzaakt wordt door te weinig intern geheugen kun je checken in de Task Manager.
Opstarten met Ctrl-Shift-Esc, onder tab Performance check je je geheugen gebruik bij Memory.
 
  • Leuk
Waarderingen: Opatjuhh