Videoverbinding phantom 3 pro.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

HaPee

New Member
Lid geworden
25 dec 2017
Berichten
8
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
68
Locatie
Jubbega
Beste collega drone gebruikers,

Ik heb de laatste weken steeds last van het gegeven dat ik geen videoverbinding krijg met m'n drone. Ik maak gebruik van Android telefoon Samsung S6. Ik kan wel vliegen maar krijg geen beeld. Na wat gewisseld te hebben met snoeren en opnieuw opstarten heb ik verbinding in huis. Zodra ik weer buiten kom dan is het vaak weer hommeles. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ? Of doe ik iets fout ? Ik gebruik de dji go app.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Slecht contact in usb aansluiting. Vaak werkt een andere kabeltje dn wel maar gezien je dat al geprobeerd hebt misschien iets in usb aansluiting zelf?

En welkom op het forum, voorstellen kan je in de rubriek "voorstellen".
 
Slecht contact in usb aansluiting. Vaak werkt een andere kabeltje dn wel maar gezien je dat al geprobeerd hebt misschien iets in usb aansluiting zelf?

En welkom op het forum, voorstellen kan je in de rubriek "voorstellen".
Hallo Peter. Dank voor je reactie. Overigens ik heb me inmiddels voorgesteld Ik ben er nu ook achter gekomen dat als ik de drone opstart het groene ledje boven de camera niet begint te branden. Soms na een paar keer opstarten begint deze te branden en dan heb ik ook weer beeld. Kan het een connector verbinding zijn ?? Heb de gimbal wel al een keer eraf gehaald en de connectoren los gehaald schoongeblazen en terug geplaatst. Maar het blijft volstrekt willekeurig ofwel als ik geluk heb doet ie het; zo niet vergeet het maar.......

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Klinkt dan meer alsof de afstandbediening ene keer wel en andere keer geen verbinding maakt. Dacht even dat er dus wel verbinding was maar geen beeld maar je hebt dus geheel geen verbinding soms.
Heb je iemand in de buurt van wie je de afstandsbediening even gebruiken mag? Dan maak je die herkenbaar op jou drone en kan je zien of probleem dan opgelost is.
Kijk even onder je afstandsbediening welk type je pressies hebt, er is aan a, b en c model.
 
Klinkt dan meer alsof de afstandbediening ene keer wel en andere keer geen verbinding maakt. Dacht even dat er dus wel verbinding was maar geen beeld maar je hebt dus geheel geen verbinding soms.
Heb je iemand in de buurt van wie je de afstandsbediening even gebruiken mag? Dan maak je die herkenbaar op jou drone en kan je zien of probleem dan opgelost is.
Kijk even onder je afstandsbediening welk type je pressies hebt, er is aan a, b en c model.
Ik heb wel verbinding. De drone kan ik ook wel vliegen; wat dat betreft werkt dat prima. Echter totaal geen videoverbinding. Geen beeld en dus ook geen menu van de camera. Alleen als het groene ledje op het plaatje waar de gimbal aan is bevestigd (boven de cameralens) dan heb ik ook beeld.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Net even wezen kijken bij mijn drone maar ook al haal ik de verbinding van te tablet/telefoon er af dan toch blijft ledje groen. Had even hoop dat hierdoor ledje rood zou worden want dan was het probleem afstandsbediening of tablet(snoertje).
Jou probleem moet dus echt in of de drone of in de gimal/camera zitten. Camera wisselen om uit te sluiten dat het daar in zit.

Heeft hij dit probleem al af dat je hem gekocht hebt?
 
Net even wezen kijken bij mijn drone maar ook al haal ik de verbinding van te tablet/telefoon er af dan toch blijft ledje groen. Had even hoop dat hierdoor ledje rood zou worden want dan was het probleem afstandsbediening of tablet(snoertje).
Jou probleem moet dus echt in of de drone of in de gimal/camera zitten. Camera wisselen om uit te sluiten dat het daar in zit.

Heeft hij dit probleem al af dat je hem gekocht hebt?
Nee het probleem doet zich de laatste maand voor. Daarvoor geen problemen. Ik vermoed zelf ook dat het in de connector van de gimbal of camera zit. Helaas geen andere camera dus dat wordt naar de reparatie. Heb jij een goed adres of moet het naar een DJI reparatiepunt (als die bestaat) ? Ik heb hier nog geen enkele ervaring mee.


Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Of de kabel tussen gimbal en mainboard. Heb zelf geen ervaringen met reparatiepunten. Misschien iemand anders hier nog een idee heeft?

Maar probeer gewoon nog eens opnieuw de afstandsbediening herkenbaar te maken. Verliezen kan je er niets mee.
Ook kan je op je sd card kijken op computer of en zo ja welke foutmelding hij geeft.
 
Laatst bewerkt:
Droneland in almere die weet hem vast wel te reparern ze zijn ook dealer van dji

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Al opgelost ik heb een soort gelijk probleem groene vlakken in beeld of helemaal geen beeld