VK krijgt luchtsnelweg voor Drones

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

scorpioo

Active Member
Lid geworden
8 apr 2022
Berichten
131
Waarderingsscore
83
Punten
28
Leeftijd
63
Locatie
Leidschendam
Het Verenigd Koninkrijk krijgt misschien wel de grootste geautomatiseerde drone-snelweg ter wereld. Het project verbindt diverse dorpen en steden, waaronder Cambridge en Rugby


Deze link
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
... weer een stukje luchtruim waar je als hobbyist niet meer mag komen ...
Ik denk dat we best in een aantal gebieden, die nu No-fly zijn, of onder strict controle staan (CTR/RMZ, oefengebiefen) als houders van vliegbewijzen zouden kunnen vliegen op beperkte hoogte.


10km rondom een vliegveld vanaf de grond tot 100/120 meter hoogte hoop ik oprecht niet frewuent gebruikt te zien worden.
Drones mogen doorgaans al niet hoger, ik zie hier oprecht nog wel mogelijkheden die onder strikte voorwaarden gebruikt mogen worden.

DJI zet een groot aantal van deze gebieden als waarschuwingsgebieden neer ipv de restricted gebieden die het eigenlijk zijn.

De enige mogelijkheid om dit te realiseren is als we als drone operators en exploitanten ons verenigingen en het gesprek aan gaan met andere gebruikers van het luchtruim en de wetgevers (waaronder EASA en het ICAO).

Nee hebben we, ja kunnen we krijgen, en lang niet alles hoeft in de specific categorie te vallen.
 
... weer een stukje luchtruim waar je als hobbyist niet meer mag komen ...
Ik heb Altitude Angel even om toelichting gevraagd. Ze zeggen het volgende:

"Hi Wiebe de Jager, the corridors do not exclude any air users - we’re all about inclusion and not exclusion. Drone pilots flying VLOS can use the airspace in and around the corridor. Airspace will not be closed or restricted."

Ik wacht nog even antwoord af op wat vervolgvragen van mijn kant, en die neem ik dan mee in mijn artikel op Dronewatch waar ik al aan begonnen was.