vliegbereik air2s

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

djustis

New Member
Lid geworden
22 aug 2021
Berichten
29
Waarderingsscore
7
Punten
3
Leeftijd
72
Locatie
neede
Hallo iedereen,
Onlangs de air 2s gekocht en beetje uitgetest waarbij het vliegbereik,de afstand mij tegenviel in open terrein. Bij 450 mtr licht 'critical range'rood op. Specificaties geven 18500 mtr op. Zie ik iets over het hoofd ?
De gimbalkap er weer opzetten is oppassen dat je de camera niet beschadigd, ik zet het hem er dus niet op.
 
Als je de uitsparingen die aangebracht zijn in de plastic kap van de gimbal goed op lijnt gaat deze er gemakkelijk op hoor.
Het is inderdaad wel even een handigheidje maar is te doen.
 
Als je de uitsparingen die aangebracht zijn in de plastic kap van de gimbal goed op lijnt gaat deze er gemakkelijk op hoor.
Het is inderdaad wel even een handigheidje maar is te doen.
Juist, en je hebt denk ik meer kans om de gimbal en camera te beschadigen als je de kap niet opzet dan wel... Blijven toch delicate
onderdeeltjes om zo losweg te transporteren.
 
Hallo iedereen,
Onlangs de air 2s gekocht en beetje uitgetest waarbij het vliegbereik,de afstand mij tegenviel in open terrein. Bij 450 mtr licht 'critical range'rood op. Specificaties geven 18500 mtr op. Zie ik iets over het hoofd ?
De gimbalkap er weer opzetten is oppassen dat je de camera niet beschadigd, ik zet het hem er dus niet op.
In het algemeen vind ik hier wel iets van.
De nieuwere ocusyncs vallen mij erg tegen, dat hoor ik steeds om mij heen.
Mini 2, AIr2, Air2s.
Heb zelf de ervaring met de mini 2, ook erg snel geen verbinding meer.
Het kan idd interferentie zijn maar met de Pro heb ik dit letterlijk nooit, echt nog nooit ook maar 1 moment de verbinding kwijt geweest.
 
In open veld nog nooit contact met mijn MA2 kwijtgeraakt. 1x (een heel korte onderbreking) wel dichtbij huizen > ? WIFI interferentie... Wel altijd opletten als je bv in een 'dalletje' staat en je vliegt over bomen heen, of achter hoge gebouwen door;.. Dan is het logisch dat het signaal kan wegvallen of gestoord kan raken... btw... Als je in VLOS vliegt...dan kom je zelden zoiets tegen.

De gimbal protector is mits wat oefening best te plaatsen. Je moet de camera een beetje begeleiden dat ie mooi vooruit op zijn plek centraal zit en dan de dop erop klikken. Dan zit de camera/gimbal én beschermd én zit ie vast.... Anders ligt deze constant te trillen en te rammelen in jouw tas... Wat zeker niet gezond kan zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joop.JS en SnitserNL
Best ook checken dat de zendfrequentie van de RC op automatisch staat. Dan kiest deze zelf de beste frequenties om storingen uit te sluiten.