je hoeft niet naar Hoofddorp te rijden en kunt het hier online doen. Iets van appels en peren ....Hoi Empiedrone, ik heb A1/3 via Luxemburg DAC gehaald met 1 fout, zodoende zou ik A2 ook via Luxemburg moeten doen, ik twijfel hier nog over maar ben in ieder geval niet van plan om hier 200 euro plus nog eens 20 voor de certificaten bij de RDW. Vraag was eigenlijk bedoeld om erachter te komen of de vragen in Luxemburg uit dezelfde reeks komen, weliswaar in het Engels (of Frans) veel onderwerpen spreken me aan. Martin_hier heeft afgelopen week lux A2 gedaan en gehaald met 83% na een Nederlandse cursus. Stel dat ik vanuit zuid-Limburg naar Hoofddorp moet rijden is Luxemburg ook nog dichterbij.
A2 online? Begrijp ik het verkeerd of alleen cursus aangezien mijn A1/3 in Luxemburg is gehaaldje hoeft niet naar Hoofddorp te rijden en kunt het hier online doen. Iets van appels en peren ....
Ha Leon, de focus ligt op de 3 onderwerpenHoi Martin proficiat, waar zat het grootste probleem in de theorie die je miste? Ik maak me vooral zorgen over hoe diep de meteo vragen gaan
Veel plezier met je A2, goed dat je met die covid shit hebt kunnen reizen
Fijn weekend en groetjes Leon
ja. dit document kan je goed als leidraad gebruiken. dit zijn inderdaad de onderwerpen die werden gevraagd.Net een Belgische index met eisen A2 gevonden https://mobilit.belgium.be/sites/default/files/DGLV/0121_nl_table_des_matieres_open_a2.pdf dekt dit de exameneisen?
Hoi Martin, dankjewel misschien is het lesmateriaal er ook tegen de tijd dat de covid shit afneemt, had je de A2 cursus online gedaan of ter plaatse? Ik ben zo eigenwijs dat ik denk dat ik het misschien ook zo haal. A3 geschikt gebied vind ik hier in de buurt niet en helaas weegt mijn Drone net 570 gram en valt daarmee zonder CE net buiten A1Ha Leon, de focus ligt op de 3 onderwerpen
-voor Meteorlogy moet je o.a. goed het principe van hoge / lage druk gebieden. weersinvloeden, luchtdichtheden etc ... kennen
- meteorology
- UAS flight performance
- technical and operational mitigations for ground risk
-Flight performance kan gaan over beladingen en factoren.
-onderwerp 3 is (volgens mij) het makkelijkst. Gaat ook over veiligheidsmodellen.
Betaalde A2 cursussen geven inderdaad de noodzakelijke info die je nodig hebt voor het examen.
Ik heb een mavic mini en hoef dus helemaal niet gekwalificeerd te zijn. Maar net als jij ben ik nieuwsgierig en eigenwijs, en daarom heb ik mijn A2 in Luxemburg gehaald. Voordat het A2 examen begon vertelde de examinator dat de A2 theorie deze zomer beschikbaar zal worden gesteld. Als dit ook wordt gesponsoord door eurocontrol (en dat is wat ik verwacht) dan zal voor het eerst in Europa de A2 theorie volledig GRATIS beschikbaar worden gesteld. Als je wat geduld hebt zou ik deze site: EUROCONTROL Training Zone - Home goed in de gaten houden!Hoi Martin, dankjewel misschien is het lesmateriaal er ook tegen de tijd dat de covid shit afneemt, had je de A2 cursus online gedaan of ter plaatse? Ik ben zo eigenwijs dat ik denk dat ik het misschien ook zo haal. A3 geschikt gebied vind ik hier in de buurt niet en helaas weegt mijn Drone net 570 gram en valt daarmee zonder CE net buiten A1
Groetjes en veel vliegplezier
Leon
ik heb ingevuld 'nietvantoepassing". company naam komt niet terug op je certificaat.Hallo,
wat hebben jullie ingevuld bij ‘company name’ voor het drone certificaat A1 in Luxemburg?
Groetjes
Aangezien alles in het Engels gaat lijkt none me duidelijker succes met je examenik heb ingevuld 'nietvantoepassing". company naam komt niet terug op je certificaat.
Heeft iemand ook gehoord van de A2 training bij Coptrz? Die is gratis maar is Engels. Is dat ook nog Europa vraag je dan.
Geprobeerd maar shipping not possible naar NLNee. Wel “Europa” misschien, maar dan toch geen EASA Territory.
C1 mag ook in A1 worden gevlogen, lees net dat je je buitenlands A1-3 bij de rdw gratis naar Nederlands kunt laten omzetten (Vanaf 21 juni) en heb iets gezien van droneclass online cursus +ONLINE examen voor 99 euro, wacht nog op verdere info maar voor mij 400 km + brandstof + uurtje of 5 rijden komt ongeveer op hetzelfde uit. Blij dat Rdw toch verandering heeft geaccepteerdMijn DJI Mavic Pro heeft sinds 1 jan 2021 niet meer gevlogen. Bedankt allemaal voor de hele nuttige tips in dit draadje! Ik heb dit weekend via de Luxenmburgse Eurocontrol route mijn A1 + A3 gratis gehaald en heb zojuist mijn RDW exploitatienummer aangevraagd en ontvangen.
Eerlijk gezegd ben ik van mening dat elke drone piloot deze cursus zou moeten doen - dus ook de bezitters van een C0 klasse drone - en dat het gratis moet worden aangeboden, zoals Eurocontrol doat doet. Voor beginners staan er toch echt een heleboel goede pointers in.
Ik twijfel of ik mijn A2 ga doen (tenzij er een gratis optie komt, zonder dat in naar Luxemburg moet rijden). Voorlopig is A3 goed genoeg, waarvoor ik mijn 750g 'zware' Mavic Pro wil inzetten. Ik denk dat ik tot 1 jan 2023 de kat uit de boom kijk. Wellicht is er dan een nieuwe Mavic Mini met C0 keuring - die dus in de A1 open klasse mag vliegen - met sensoren en follow me mode.
Wat ik ervan begrijp, is dat je in NL je A2 kan halen (niet gratis, maar goedkoper dan heen en weer rijden naar Lux), en daarna je LUX A1/A3 kan importeren, zodat je NL A2 geldig wordt (gekoppeld aan je NL A1/A3)C1 mag ook in A1 worden gevlogen, lees net dat je je buitenlands A1-3 bij de rdw gratis naar Nederlands kunt laten omzetten (Vanaf 21 juni) en heb iets gezien van droneclass online cursus +ONLINE examen voor 99 euro, wacht nog op verdere info maar voor mij 400 km + brandstof + uurtje of 5 rijden komt ongeveer op hetzelfde uit. Blij dat Rdw toch verandering heeft geaccepteerd