Vliegbewijs voor drone >2 kg in Duitsland?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ha, mijn brandplaatjes voor mijn Safe-drone.com registratie kwamen gisteren.

Erg mooi, en (dit is de kleine versie die je kunt kiezen) prima te plaatsen op zijkant of onderop de motorarmpjes van mijn Spark.

Nu moet ik ze nog echt bevestigen; dit was even een foto voor de grootte, met de dunne zelfklevende aluminium (?) plaatjes even los bovenop de drone gelegd.Screenshot_20181201-100126__01.jpeg

Verzonden met mijn ONEPLUS A5000 en de Dronepilots.nl app
 
Is dit wel metaal? Dat is vereist voor ROC (light).

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app

Jazeker. Dun, maar metaal. Voldoet aan Duitse regelgeving, waar elke drone boven de 250 gram voorzien moet zijn van een metalen plaatje met NAW-gegevens.

Ik denk zelfs dat ik ze onderop de motorarmpjes ga plakken, want op de zijkant van de body is het oppervlak niet helemaal recht, en hoewel dun is het plaatje niet zo makkelijk te buigen als een folie zeg maar, dus ik ga ze liever niet buigen, maar plak je ze liever op een oppervlak dat al zoveel mogelijk recht en vlak is, wat op een kleine Spark ook niet meevalt, als je hem niet bovenop wilt plakken ivm mogelijke storing van antennes die waarschijnlijk daar ergens zitten.
 
Jazeker. Dun, maar metaal. Voldoet aan Duitse regelgeving, waar elke drone boven de 250 gram voorzien moet zijn van een metalen plaatje met NAW-gegevens.
Ik had mijn bericht alweer verwijderd, want er stond duidelijk aluminium. Niet goed gelezen. Dom!!!

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Lag al veel te lang te wachten (met eerste vier vragen al ingevuld). Vandaag toch "VOL-VCA leer- en examendag", dus de Kenntnisnachweis met nummer 65017 is nu ook in de pocket.

Ook van het weekend eens kijken naar de Franse versie, voor de zekerheid.
Hoelang heeft het bij jouw geduurd voordat je het plaatje opgestuurd hebt gekregen?
 
Hoelang heeft het bij jouw geduurd voordat je het plaatje opgestuurd hebt gekregen?
Het bijbehorende plastic pasje op creditcardformaat? Dat kwam afgelopen week pas bij de post. Dat duurt dus wel eventjes; week of drie zeker. Maar je krijgt direct na behalen van online examen een PDF van het officiële certificaat dat je uit kunt printen.
 
Laatst bewerkt:
Het is een goede manier om nieuwkomers op de regels te wijzen. Het is goed kompleet en voorzien van app-info. Ik heb het pasje ook voor mijn werk in o.a. Duitsland.
Wel jammer dat het geen echt examen is en er vrolijk op los gegokt kan worden. Het is tenminste iets en beter dan de situatie in Nederland.
 
Ik heb de plaatjes op de onderplaat van mijn Bebop 2 geplakt. Buitenom was alles min of meer rond en dat geeft niet genoeg houvast. Zo zijn ze in ieder geval goed leesbaar.
 

Bijlagen

  • Duitse registratie-2jpg.jpg
    Duitse registratie-2jpg.jpg
    178,3 KB · Weergaven: 31
Via Safe-drone heb ik de gratis basistoets gedaan en met behulp van Google translate kwam ik een heel eind.

Inmiddels heb ik voor mijn Mavic 2 ook een bombproof naamplaatje binnen. Die heb ik niet via safe-drone, want die zijn te groot.
Onderstaand aluminium plaatje is echt ontzettend klein en daarom ook echt een aanrader (via Drohnen Kennzeichen und Plaketten [ Shop ] en binnen een week geleverd)
IMG_8877.JPG

DJI heeft voor plaatsen van dergelijke plaatjes een document opgesteld (i.v.m. afmetingen en om interferentie te voorkomen), hier te vinden:
[GERMANY] New BMVI Regulation: Label Instructions(UPDATED)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app