Vliegen bij circuit Zandvoort tijdens F1 GP

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Bartjes

Member
Lid geworden
17 nov 2017
Berichten
43
Waarderingsscore
13
Punten
8
Leeftijd
49
Locatie
Eindhoven
Hallo mensen,

Ik ben tijdens de F1 GP in de buurt van het circuit en kreeg het idee om m'n drone de lucht in te sturen. Ik heb geen toegangskaarten voor het evenement maar kan zo misschien wel wat leuke beelden maken. Uiteraard ga ik niet over het circuit vliegen maar op enige afstand daar vanaf omdat ik anders over toeschouwers vlieg.
De Drone kaart geeft aan dat er een Natura-2000 gebied tegenaan rust maar in de zuid-oost hoek van het circuit is een meren gebiedje waar ik wél zou kunnen vliegen.
Weet iemand of er een tijdelijke restrictie komt, er andere verboden gaan gelden of dat er veel (helicopter) vliegverkeer gaat zijn ?
 
Uiteraard ga ik niet over het circuit vliegen maar op enige afstand daar vanaf omdat ik anders over toeschouwers vlieg.

- en beelden maakt waar F1 de rechten over heeft;
- en boven reacewagens vliegt die met topsnelheden van over de 300 km/u rijden;
- en tussen de helicopters vliegt die de luchtopnames maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Ik ben tijdens de F1 GP in de buurt van het circuit en kreeg het idee om m'n drone de lucht in te sturen. Ik heb geen toegangskaarten voor het evenement maar kan zo misschien wel wat leuke beelden maken. Uiteraard ga ik niet over het circuit vliegen maar op enige afstand daar vanaf omdat ik anders over toeschouwers vlieg.
De Drone kaart geeft aan dat er een Natura-2000 gebied tegenaan rust maar in de zuid-oost hoek van het circuit is een meren gebiedje waar ik wél zou kunnen vliegen.
Weet iemand of er een tijdelijke restrictie komt, er andere verboden gaan gelden of dat er veel (helicopter) vliegverkeer gaat zijn ?

Ik ga stuk hier.
 
.... Uiteraard ga ik niet over het circuit vliegen maar op enige afstand daar vanaf omdat ik anders over toeschouwers vlieg.
...
Dus je gaat aan de oostkant van Haarlem vliegen? Het gaat onmogelijk zijn binnen een straal van 10 km rond zandvoort om niet over een mensenmenigte heen te vliegen.

Even los van natuurlijk de TGB die daar ingesteld gaat worden.
 
Volgens de officiële kaart is het gebied tussen Zandvoort en het circuit en het strand momenteel geen no-fly zone (Zandvoort ligt buiten de Schiphol CTR). Ik vind op internet en op de site van het circuit geen informatie, vandaar m'n (onschuldige en enthousiaste) vraag hier.
Als ik minimaal 50 meter horizontaal weg blijf van toeschouwers en het circuit breek ik dus geen regels. Ik ben verder onbekend in dat gebied dus kan het zijn dat ik niet op de hoogte ben van (tijdelijke) regels die ik nog niet heb kunnen vinden (wat is een TGB ?).
Als er helicopters rond vliegen blijft mijn drone natuurlijk ook aan de grond.
 
Bartje gewoon niet doen, je komt ook niet hier vandaan.
Zo breng je het drone vliegen in slechte daglicht. voor iedere drone piloot.
Het is trouwen te druk. en zeker niet handig .
 
De reden dat ik dit topic gestart was was omdat ik nergens regelgeving kon vinden en ik dit legaal wilde doen, vandaar. Indien er geen restricties zouden zijn, had ik de situatie ter plekke ingeschat of het wel of niet wenselijk / mogelijk zou zijn. Helaas gaat de GP niet door op die datum en hebben we ook onze accommodatie vanwege Corona ge-annuleerd.
Hier kan dus een slotje op.
 
Tijdens de gp dagen zal er een Notam van kracht zijn en een No-fly zone.
Maar serieus. Wanneer je dit echt overweegt te gaan doen ben je eigenlijk niet waardig jezelf een dronepiloot te noemen.
Alleen het idee al.
Gewoon weg blijven.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee