Vliegen bij flinke wind

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Als ik de takken van de bomen een beetje heen en weer zie gaan denk ik: 'volgende keer maar vliegen'.
De piloot van deze video niet. En dan nog stabiele beelden maken ook. :eek:


Erg mooie beelden hoor !
Zal wel niet met een Phantom gemaakt zijn.
Want wanneer ik ga filmen met dergelijke windsnelheden , zie ik continue mijn propellors bovenin beeld zodra ik recht tegen de wind in vlieg !
Bovendien zou ik niet boven zee durven te vliegen in dergelijke weersomstandigheden !
 
Vanmiddag windkracht 5 met uitschieters naar zes hier, dus een mooi moment om de Mini te testen!
Een weiland opgezocht met zacht gras en meer dan voldoende ruimte.
Op de verharde weg opgestegen, je ziet dat de MM schuin tegen de wind in hangt te worstelen.
Beweegt ook vrij heftig op en neer. Vliegen in C mode lukt niet tegen de wind in, in S geen probleem.
En continue de melding "Strong wind warning" natuurlijk, behalve als je van de wind af vliegt.

De beelden echter zijn echt heel mooi stabiel, je ziet alleen aan het gras en de bomen dat het hard waait.
Ben echt aangenaam verrast op dit punt, super!
 
Laatst bewerkt:
Hey Klaaz, ik heb anders minder prettige ervaringen met de mini. Binnen 4 dagen 400€ in de vijver gevlogen.
Problemen met wind lang niet zo hard als jij omschrijft en binnen een straal van 200 m in de problemen komen en crashen in een gemeente vijver.

Ik zou het graag nog eens willen proberen die mini maar mijn vertrouwen is wel weg.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dat is wel heel erg balen.
Was ie dan niet meer bestuurbaar ofzo?
Los van de wind bedoel ik.
Ik had wel echt het idee van controle, en zo niet dan had ik hem naar de grond gestuurd.
 
Het begon met haperend beeld, toen strong wind warning, toen probeerde ik terug te draaien maar mijn beeld op telefoon bleef steeds hangen.
Toen vloog ik de verkeerde kant op en probeerde terug te keren.
Toen signaal verlies. Toen ben ik gaan rennen in die richting om signaal op te pikken en toen geen beeld meer...


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Het begon met haperend beeld, toen strong wind warning, toen probeerde ik terug te draaien maar mijn beeld op telefoon bleef steeds hangen.
Toen vloog ik de verkeerde kant op en probeerde terug te keren.
Toen signaal verlies. Toen ben ik gaan rennen in die richting om signaal op te pikken en toen geen beeld meer...


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Had ook nog return to home knop ingedrukt maar kon in de stress de melding die ik daarop kreeg niet meer herinneren.

Dus heb ik wellicht iets fout gedaan. Maar ik vraag me af waarom was mijn beeld steeds zo slecht.
Ook de dag er voor wilde ik eens van uit mijn achter tuin naar mijn voortuin vliegen, al voorbij mijn dak kreeg ik slecht signal melding.

Dat slechte signaal heeft mij ook echt tegen gewerkt toen ik de weg kwijt raakte en dus in een meertje ben gestort ? Automatisch geland ? (Zie mijn profiel foto)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
De wind is dus niet echt de oorzaak lijkt het.
 
Dat is zwaar klote man,
Ik denk dat het ook is geland in het meer denk ik.
Probeer eerst volgende keer je drone eerst beter te leren kennen op een open veldje.
Elektronika is niet altijd betrouwbaar,dus daarom eerst maar 1 worden met je drone.
Ik had vroeger ook het zelfde probleem gehad ( een paar keer een drone kwijt geraakt om dat ik te snel wil gaan vliegen terwijl nog niet zo veel wist van mijn quad.
Volgende de keer succes man .
 
De wind is dus niet echt de oorzaak lijkt het.

Klopt, heb nu zoveel gegevens als dat ik nog van mijn telefoon heb kunnen halen via mijn laptop naar DJI gestuurd ben erg benieuwd of ze me nog gaan matsen. Dit is gewoon zo’n vervelende ervaring en heb al 3-4 weken al geen drone meer terwijl het toch een paar keer enorm ideaal weer is geweest


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dat is zwaar klote man,
Ik denk dat het ook is geland in het meer denk ik.
Probeer eerst volgende keer je drone eerst beter te leren kennen op een open veldje.
Elektronika is niet altijd betrouwbaar,dus daarom eerst maar 1 worden met je drone.
Ik had vroeger ook het zelfde probleem gehad ( een paar keer een drone kwijt geraakt om dat ik te snel wil gaan vliegen terwijl nog niet zo veel wist van mijn quad.
Volgende de keer succes man .

Absoluut waar. Maar ik had al zo veel geoefend die week op open stukken.. ik ga zeker voorzichtiger en niet meer met wind. En als bij de volgende drone het beeld weer slecht is stuur ik het terug naar de winkel


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ze zijn het wel gewend daar, een maand later.

 
En daar vliegt iemand met een Mavic.