Vliegen boven bebouwde kom

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dyexe

New Member
Lid geworden
6 okt 2019
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
52
Locatie
Vanderbijlpark
Ik hoor dat je 50 meter vandaan van een gesloten bebouwing mag vliegen. Is horizontale en verticale?

Verzonden met mijn MI 9 en de Dronepilots.nl app
 
Ga je eens oriënteren op de regels voor het vliegen met een drone, er is genoeg over geschreven en te vinden.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Juist heb alle regels gezocht , daarom hier, maar blijkbaar weet niemand het, dacht juist bij forum meer te weten en mekaar informatie! doortegeven.
Ga je eens oriënteren op de regels voor het vliegen met een drone, er is genoeg over geschreven en te vinden.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

Verzonden met mijn MI 9 en de Dronepilots.nl app
 
Als je de regels niet goed weet te interpreteren, is het prima om dat hier nog eens na te vragen. Met 'lees de regels eens goed' kom je dan niet veel verder.

De algemene regel is om 50 meter afstand te houden van zaken waar je niet boven mag vliegen. Mensen, industriegebieden, havens, bebouwing, etc. Daar mag je niet boven vliegen, ongeacht de hoogte die je vliegt. Gewoon helemaal niet dus.
Met een afstand houden van 50 meter, wordt dus de horizontale afstand bedoeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dennis Mengerink
Als ik het goed begrijp mag ik dus bijvoorbeeld niet eens in mijn eigen tuin vliegen?, of de staat van mijn antennes en bekabeling controleren na een storm op het dak bovenop mijn eigen huis? Ben bang dat ik dus zelf het antwoord al geef. Jammer, ik dacht namelijk af te zijn van de jaarlijkse klimpartij met ladder. Wij hebben namelijk ook nog een luister/zend amateur hobby, crap.