Vliegen boven Ede/Lunteren

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

RickGAE

New Member
Lid geworden
18 feb 2021
Berichten
19
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
25
Locatie
Apeldoorn
Ik wil binnenkort rondom Ede en Lunteren binnenkort droneopnames maken, maar in de Aeret kaartviewer staat onderstaande:

Naam: EHTRA83
Afkorting: Ginkel
Luchtruim: TRA
Ondergrens: 0 mtr / 0 ft
Bovengrens: 1000 mtr / 3000 ft
Uitleg: Prohibited when activated, unless permission from MILATCC Schiphol. Military exercises.
Datum/Tijd Actief [UTC]: AMC manageable area MON-THU 0700-2300 (0600-2200), FRI 0700-1600 (0600-1500), and will be published by NOTAM.


Begrijp ik het goed dat ik hier als er geen NOTAM is geactiveerd (die zijn meestal ook zichtbaar is bij Aeret volgens mij?) gewoon mag vliegen? Vrijdag na 16:00 en in het weekend mag ik hier dus sowieso altijd vliegen?

Bedankt alvast voor de antwoorden!
 
Hi Rick,

als ik het zo lees is is het luchtruim TRA (temporary ristricted area/ reserved airspace) actief tussen de tijden en dagen zoals aangegeven let op zomer/wintertijd. UTC + 1 / 2. dus vrijdag na 17:00 uur mag je vliegen en in het weekend

gr. René
 
  • Leuk
Waarderingen: BramB en RickGAE
Je hebt het precies goed, RickGAE. TRAs worden per NOTAM geactiveerd. Bij gebrek aan een NOTAM is de TRA dus ook niet actief en kun je er gewoon vliegen.
Op de Ginkelse Heide wordt relatief veel geoefend en natuurlijk de slag om Arnhem herdacht in september. Op die momenten zal de TRA per NOTAM geactiveerd worden. In de praktijk betekent dat inderdaad doordeweeks en tijdens kantoortijden van de krijgsmacht (land- en lucht-). Maar daarbuiten is het vooral een mooi gebied om in beeld te brengen


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: RickGAE
Oh en west vande A30 ligt nog een paragliders veld, dus houd ook je ogen goed open voor die vliegende grasmaaiers wanneer je in die regio gaat vliegen op een dag met mooi weer en niet te veel wind.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: RickGAE