Vliegen in duitsland

Discussie in 'Regelgeving, ROC(-light) en verzekeringen' gestart door rluxenburg, 13 jul 2019.

1. rluxenburg

rluxenburg New Member

Lid geworden:
    1 jul 2019
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga as week naar Duitsland ik had al gevonden dat daar de drones van 250gr tot 2kg een sticker moeten hebben met naam en adres hoe hebben jullie dit opgelost gewoon een sticker uit een Dymo?

2. Stickybit

Stickybit Active Member

Lid geworden:
    24 aug 2018
    Leuk Bevonden:
    58
    Ik heb uiteindelijk ooit (in Duitsland zelfs) zo'n plaatje besteld. Deze is van een aluminiumachtig materiaal wat in ieder geval vuurvast moet zijn.
    Kijk hier maar eens: Drone Tag Labels and Plaques [ Shop ] (en dan iets met Drone-label of Kenzeichnen zoeken).

Een sticker is officieel niet voldoende.

Vandaag was ik in Duitsland en had de drone mee, maar uiteindelijk niet gebruikt daar. Volgende keer weer eens proberen.

peSHIr vindt dit leuk.
  3. peSHIr

peSHIr Active Member

Lid geworden:
    23 jul 2018
    Leuk Bevonden:
    169
    Zelf heb ik een plaatje besteld bij mijn Safe Drone Registrierung registratie. Kost niet veel, komt best snel, en voldoet volledig aan de huidige Duitse regelgeving. Alleen een sticker is daar niet voldoende; het moet brandveilig zijn.

4. VikingRider 01

VikingRider 01 Active Member

Lid geworden:
    9 sep 2016
    Leuk Bevonden:
    65
    Voor een opdrachtgever in BRD is "Kenntnisnachweis" en brandplaatje voldoende. Kost weinig en eenvoudig te halen.

#4 VikingRider 01, 14 jul 2019
    Laatst bewerkt: 14 jul 2019
  5. rluxenburg

rluxenburg New Member

Lid geworden:
    1 jul 2019
    Leuk Bevonden:
    1
    Een metalen plaatje krijg ik niet meer geregeld voor morgen denk dat ik kijk of ik met kleine accu onder de 250gram kan komen en anders vlieg ik wel met mij e58 die ik licht genoeg.
    Onder de 250gram heb je volgens mij niks nodig alleen mag je maar 50m.

6. PHTB

PHTB Well-Known Member

Lid geworden:
    29 sep 2017
    Leuk Bevonden:
    295
    Het totale gewicht van de drone , zoals voor het eerst op de markt kwam en is geregistreerd, is bepalend, in welke gewichtsklasse die gaat vallen.
    Volgens mij helpt het niet, als je er in een “lichtere” accu in plaatst.

Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

peSHIr vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina