Vliegen in duitsland

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

rluxenburg

New Member
Lid geworden
1 jul 2019
Berichten
19
Waarderingsscore
5
Punten
3
Leeftijd
49
Locatie
Limburg
Ik ga as week naar Duitsland ik had al gevonden dat daar de drones van 250gr tot 2kg een sticker moeten hebben met naam en adres hoe hebben jullie dit opgelost gewoon een sticker uit een Dymo?
 
Ik heb uiteindelijk ooit (in Duitsland zelfs) zo'n plaatje besteld. Deze is van een aluminiumachtig materiaal wat in ieder geval vuurvast moet zijn.
Kijk hier maar eens: Drone Tag Labels and Plaques [ Shop ] (en dan iets met Drone-label of Kenzeichnen zoeken).

Een sticker is officieel niet voldoende.

Vandaag was ik in Duitsland en had de drone mee, maar uiteindelijk niet gebruikt daar. Volgende keer weer eens proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Zelf heb ik een plaatje besteld bij mijn Safe Drone Registrierung registratie. Kost niet veel, komt best snel, en voldoet volledig aan de huidige Duitse regelgeving. Alleen een sticker is daar niet voldoende; het moet brandveilig zijn.
 
Voor een opdrachtgever in BRD is "Kenntnisnachweis" en brandplaatje voldoende. Kost weinig en eenvoudig te halen.
48282798247_b8a004a70d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een metalen plaatje krijg ik niet meer geregeld voor morgen denk dat ik kijk of ik met kleine accu onder de 250gram kan komen en anders vlieg ik wel met mij e58 die ik licht genoeg.
Onder de 250gram heb je volgens mij niks nodig alleen mag je maar 50m.
 
Het totale gewicht van de drone , zoals voor het eerst op de markt kwam en is geregistreerd, is bepalend, in welke gewichtsklasse die gaat vallen.
Volgens mij helpt het niet, als je er in een “lichtere” accu in plaatst.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Ik heb uiteindelijk ooit (in Duitsland zelfs) zo'n plaatje besteld. Deze is van een aluminiumachtig materiaal wat in ieder geval vuurvast moet zijn.
Kijk hier maar eens: Drone Tag Labels and Plaques [ Shop ] (en dan iets met Drone-label of Kenzeichnen zoeken).

Een sticker is officieel niet voldoende.

Vandaag was ik in Duitsland en had de drone mee, maar uiteindelijk niet gebruikt daar. Volgende keer weer eens proberen.
 
Hoe heb jij deze betaald????? met je credit kart?????
ziet er verder eenvoudig uit hoe te bestellen....
 
Ik heb deze betaald met Ideal of PayPal weet ik niet meer zeker en 3 dagen laten kwam hij met de post thuis aan
 
dank je wel......ideaal zag er namelijk niet bijstaan
 
Kanttekening t.o.v. Duitsland.
In mijn optiek is Duitsland hét land van de “dat-mag-niet” mensen. Ik werk nog al eens rond Berlijn en Dresden (voormalig Oost Duitsland). Altijd weer die types die tegen je aanzeuren tot dreigementen de drone uit de lucht te schieten. Schriftelijke toestemming etc helpt hier niet, de Stasie tijd zit hier nog te diep.
Deze week in de omgeving Schwarzwald, met name het Bärenpark van Rippelsau. Wat een verschil van mensen, vrijwel geen uitleg nodig, het is net of zij het begrijpen.
Als werkend stond daar ineens de Politie voor mijn neus, voor de vorm de papieren vragen en al snel een goed gesprek over de nieuwe Mavic 2 Pro met de Hasselblad.
Kennelijk liefhebbers en zij vroegen mij een paar foto’s te sturen, hetgeen na overleg met de opdrachtgever, geen probleem was. Zo kan het dus ook.
 
Kanttekening t.o.v. Duitsland.
In mijn optiek is Duitsland hét land van de “dat-mag-niet” mensen. Ik werk nog al eens rond Berlijn en Dresden (voormalig Oost Duitsland). Altijd weer die types die tegen je aanzeuren tot dreigementen de drone uit de lucht te schieten. Schriftelijke toestemming etc helpt hier niet, de Stasie tijd zit hier nog te diep.
Deze week in de omgeving Schwarzwald, met name het Bärenpark van Rippelsau. Wat een verschil van mensen, vrijwel geen uitleg nodig, het is net of zij het begrijpen.
Als werkend stond daar ineens de Politie voor mijn neus, voor de vorm de papieren vragen en al snel een goed gesprek over de nieuwe Mavic 2 Pro met de Hasselblad.
Kennelijk liefhebbers en zij vroegen mij een paar foto’s te sturen, hetgeen na overleg met de opdrachtgever, geen probleem was. Zo kan het dus ook.

Heel herkenbaar, ik woon in Bayern, Zuid Duitsland. Ja Duitsland is het land van regelgevingen en mag niet, maar... De zuid Duitsers zijn toch echt wat vriendelijker (en stijver).

Overigens zag ik hier in het Forum een vlieghoogte van 50 mtr staan, dit is alleen in Klasse D aircontrolled spaces noodzakelijk in combinatie met aanmelding bij de verantwoordelijken van de controlled airspace.

Als geen specifieke hoogte is aangegeven, dan geldt altijd 100 mtr hoogte vanaf start punt.

Voor mensen die vaker in Duitsland vliegen, is mijn tip, haal de DFS app, die kan aardig goed aangeven waar gevlogen mag worden en hoe hoog en hoe ver.
 
Voor mensen die vaker in Duitsland vliegen, is mijn tip, haal de DFS app, die kan aardig goed aangeven waar gevlogen mag worden en hoe hoog en hoe ver.
App helaas niet in NL te downloaden.
 
Sorry Delphi, als Apple-mens niet gerealiseerd .....
 
Begint wel een leerzaam toppic te worden en dat scheelt veel zoeken.