Vliegen in het VK (Brexit of niet..)..? Registreren voor 30 november!

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

peSHIr

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
23 jul 2018
Berichten
1.625
Waarderingsscore
601
Punten
113
Leeftijd
50
Locatie
Vleuten
Website
about.me
Het lijkt erop dat het Verenigd Koninkrijk zijn drone(operator)registratie als onderdeel van de aankomende EU-regels ruim voor de zomer een stap verder heeft, ook al zijn ze dan geen lid van de EU meer. (Geloof je het zelf?)

Vanaf 5 november moet je je kunnen registreren als je 16 (dacht ik?) van de 20 vragen goed hebt, en vanaf 30 november is in het VK met een drone of modelvliegtuig deze registratie verplicht.

UK introduces drone registration from December 2019 - Unmanned airspace
 
Laatst bewerkt:
Nou, het werkt inderdaad prima: je gaat naar UK Civil Aviation Authority, leest de duidelijk uitleg, beantwoordt 20 vraagjes (ik had eerste poging er 18 van 20 goed, met twee randgevalletjes, waarbij je ook netjes te zien krijgt wat je had ingevuld en wat het goede antwoord had moeten zijn), je betaalt 9 pond via creditcard voor je Operator ID, en klaar.

Ik heb nu Flyer ID "FLY-TZDxxx" (voor bestuurders van drones en modelvliegtuigen, gratis, drie jaar geldig, moet je als piloot kunnen laten zien bij eventuele controle) en Operator ID "OP-JY9Kxxx" (voor eigenaren/verantwoordelijken van drones en modelvliegtuigen, kost 9 Pond, één jaar geldig, moet zichtbaar op het toestel worden bevestigd), vooruitlopend op een tripje naar het VK waarschijnlijk volgend voorjaar.
 
Laatst bewerkt: