Vliegen in PJE mogelijk

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

NotCorr Drone Service

Active Member
Lid geworden
7 jun 2021
Berichten
404
Waarderingsscore
185
Punten
43
Leeftijd
55
Locatie
Nieuwegein
Image1636016851.826387.jpg

Weet iemand of het überhaupt is toegestaan hier te vliegen?
Of kan je contact opnemen met de desbetreffende para club om de tijden van de sprongen op te vragen en is het dan buiten die tijden wel toegestaan?

Alvast bedankt.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Afgaand op de rode kleur op de Godrone kaart mag je daar überhaupt niet vliegen in de Open categorie. Zie GoDrone
 
Afgaand op de rode kleur op de Godrone kaart mag je daar überhaupt niet vliegen in de Open categorie. Zie GoDrone

Ja, dat had ik ook al gezien.
Maar omdat Aeret me aan het twijfelen bracht heb ik de vraag op het forum gezet.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat men de hele dag onder alle weersomstandigheden gaat springen.
Zal contact opnemen met PCMN (Para Centrum Midden Nederland) en eens navraag doen of zij meer weten.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
De PJE is geen verboden gebied, dus als er op de plek waar je wil vliegen geen andere restricties gelden, dan mag je daar gewoon vliegen. Je moet alleen voorrang verlenen aan al het overige luchtverkeer en ook de parachutisten zelf zullen contact met je drone niet waarderen. Dus is het een gebied met een waarschuwing, geen verbod. Puur om je op de extra activiteit te attenderen, zodat je extra voorzichtig kunt zijn.
Contact opnemen met het betreffende paracentrum is natuurlijk nooit verkeerd. Dat geeft voor beide partijen een betere kijk op de zaken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Arjan Schuw
Misschien vlieg jij in een ander gebied dan dit; dit gebied lijkt ook PJE te zijn (buitenste ring).

Ik ging uit van het gebied in de middelste ring:

1636028656927.png

Volgens mij zijn hierop deze restricties van toepassing:
1636028722271.png
 
Daarom schreef ik ook
dus als er op de plek waar je wil vliegen geen andere restricties gelden
Als je te dicht bij vliegveld Hilversum wilt vliegen, dan is dat uiteraard niet toegestaan. Maar dat komt dan niet zo zeer door de PJE.

Dus: check altijd alle beperkingen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arjan Schuw en SnitserNL
Contact gehad met het para centrum. Heb hun springtijden doorgekregen en ze hebben gevraagd dat als het vliegen binnen hun tijden vallen even contact op te nemen met ze om het met elkaar af te stemmen.

Zo kan je dus samen het luchtruim delen op een verantwoorde manier.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet49 en SnitserNL
Maar of de wetgever dat nou zo bedoeld heeft...
En is dat ook voldoende bij controle door politieambtenaren?

Verder heb ik toch sterk het gevoel dat (zolang er niemand klaagt) er totaal niet gehandhaafd wordt...
 
Tekst op Aeret is “during activation of jumping areas”. Als ik dus kan aantonen dat de organisatie aangeeft dat er geen activiteiten zijn, wil ik de discussie wel aangaan met de wetgever.

Ik merk dat er hier en daar wel gecontroleerd word, vaak niet vanwege klachten, maar soms ook uit nieuwsgierigheid.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app