Vliegen met de Mavic Air bij temperaturen onder 0 graden Celsius.

Happy Dronepilot

Active Member
Lid geworden
7 jun 2018
Berichten
179
Waarderingsscore
32
Punten
28
Leeftijd
47
Locatie
Nijverdal
Ik was nieuwsgierig tot welke temperratuur mijn Mavic Air kan vliegen. Ik had ergens gelezen dat je bij lagere temperaturen je batterij eerst warm moet draaien door een tijdje vlak boven de grond te blijven hoveren. Omdat ik sinds kort ook zakelijk vlieg wil ik graag weten welke limiet ik in mijn algemene voorwaarden op moet nemen. Ik heb filmpjes van de Mavic Air van DJI zelf gezien waarin men vloog boven grote vlakten sneeuw. Hier was het duidelijk kouder dan 0 graden Celsius. Tijdens mijn chatcontact werd door DJI echter 0 graden als laagste temperatuur aangegeven. Een check in de gebruikershandleiding verteld hetzelfde. Zijn er mensen die wel met lagere temperaturen hebben gevlogen? Wat is jullie ervaring en als deze mensen er zijn hebben jullie dan ook eerst de batterij warm laten draaien?
 
Je kan gewoon bij temperaturen onder 0 vliegen. Wel is belangrijk dat je zorgt dat je batterijen zo tussen de 20 en 25 graden zijn. Als je met een koude batterij gaat vliegen heeft deze veel minder capaciteit. Als je start met batterijen zo tussen de 20 en 25 graden hoef je ook niet je batterijen op te warmen door eerst te hoveren. Ook als het buiten erg koud is zullen je batterijen tijdens het vliegen niet afkoelen, tijdens het vliegen ontwikkelen de batterijen genoeg warmte zodat ze niet afkoelen maar juist warmer worden.

Verzonden met mijn CLT-L29 en de Dronepilots.nl app
 
Ik was nieuwsgierig tot welke temperratuur mijn Mavic Air kan vliegen. Ik had ergens gelezen dat je bij lagere temperaturen je batterij eerst warm moet draaien door een tijdje vlak boven de grond te blijven hoveren. Omdat ik sinds kort ook zakelijk vlieg wil ik graag weten welke limiet ik in mijn algemene voorwaarden op moet nemen. Ik heb filmpjes van de Mavic Air van DJI zelf gezien waarin men vloog boven grote vlakten sneeuw. Hier was het duidelijk kouder dan 0 graden Celsius. Tijdens mijn chatcontact werd door DJI echter 0 graden als laagste temperatuur aangegeven. Een check in de gebruikershandleiding verteld hetzelfde. Zijn er mensen die wel met lagere temperaturen hebben gevlogen? Wat is jullie ervaring en als deze mensen er zijn hebben jullie dan ook eerst de batterij warm laten draaien?
Afgelopen winter bij -25 gevlogen zonder problemen in Zweden


Verzonden met mijn HUAWEI VNS-L31 en de Dronepilots.nl app