Vliegen nabij industriegebied

Henk1963

New Member
Lid geworden
20 feb 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
59
Voor mijn werk wil ik een vlucht maken op industrieterrein Moerdijk. Ik moet hiervoor dus toestemming vragen.
Kan iemand mij vertellen waar ik deze moet aanvragen? En wat voor gegevens moet deze instantie hebben?

Bedankt alvast.

Eric-Jan

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
11 sep 2016
Waarderingsscore
589
Punten
113
Leeftijd
56
Website
ericje.blogspot.nl
1648645982907.png
Het ligt er een klein beetje aan waar je precies wilt gaan vliegen, maar in principe is industrieterrein verboden voor de open categorie. Alleen Specific met de juiste ontheffingen mag daar vliegen.
Bovendien zijn er best wat risicovolle bedrijven en een Douane complex waar niet in de buurt gevlogen mag worden.

Vranz van Maaren

Active Member
Lid geworden
24 sep 2017
Waarderingsscore
69
Punten
28
Leeftijd
62
"...maar in principe is industrieterrein verboden voor de open categorie."
- Industrieterrein in principe verboden?

Henk1963

New Member
Lid geworden
20 feb 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
59
Bedankt voor jullie reactie: maar als ik voor mijn werk of privé in een verboden zone wil vliegen, natuurgebied, of in laagvliegzones waar kan ik dan toestemming vragen? En hoe werkt dit? Ik wil dit gewoon een keer uitproberen omdat ik opdrachten van derden wil uitvoeren.

NotCorr Drone Service

Active Member
Lid geworden
7 jun 2021
Waarderingsscore
155
Punten
43
Leeftijd
55
Bedankt voor jullie reactie: maar als ik voor mijn werk of privé in een verboden zone wil vliegen, natuurgebied, of in laagvliegzones waar kan ik dan toestemming vragen? En hoe werkt dit? Ik wil dit gewoon een keer uitproberen omdat ik opdrachten van derden wil uitvoeren.

Er word geen onderscheid (meer) gemaakt tussen beroep en hobby.
Als je in dat soort gebieden wilt vliegen, kom je in de “Specific” categorie terecht. Met alleen een (A1/A3 en/of A2) bewijs val je nog steeds in de open categorie.
In laagvliegzones (daar waar toegestaan tot bijv. 30 meter hoog) mag je wel gewoon vliegen.

Als je beroepsmatig gaat vliegen heb je (vaak) ook een aanvullende droneverzekering nodig, bijv. Coverdrone.

Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

• Leuk
Waarderingen: MaartenV1

Vranz van Maaren

Active Member
Lid geworden
24 sep 2017
Waarderingsscore
69
Punten
28
Leeftijd
62
't Gaat om de zin: "...maar in principe is industrieterrein verboden voor de open categorie."
Volgens de oude Regeling Modelvliegen was dat vliegen boven industrie- en havengebieden altijd verboden.
Volgens de nieuwe EU Regelgeving is dat in principe toch NIET meer verboden? Wat weer niet wegneemt dat er wel industrieterreinen zijn waar wel een vliegverbod geldt zoals in het Rijnmondgebied.

Laatst bewerkt:

Wes56

Active Member
Lid geworden
7 nov 2020
Waarderingsscore
148
Punten
43
Leeftijd
41
Mag je met mini 2 boven bedrijventerrein vliegen als er niks van beperkingen of nofly zone staat op droneguide map (België)?