- Lid geworden
- 7 sep 2022
- Waarderingsscore
- 12
- Punten
- 3
- Leeftijd
- 44
- Website
- www.youtube.com
Tja, Duitsland...
In verband met mijn aanstaande vakantie trip naar het Zwartewoud heel veel gezocht en heel veel lezen omtrent de Duitse wetgeving en het vliegen met drones van onder de 250gr met een camera.
Man man man, doen die even moeilijk maar in sommige opzichten wel begrijpelijk.
Ik kan het verkeerd lezen natuurlijk daar mijn vraag hier ook maar even gesteld.
Zoals ik het begrijp mag men met een Drone onder de 250gr met camera (mini 2) in een paar situaties weldegelijk over woongebied vliegen.
Maar is het bijna onmogelijk om te doen door andere regels zoals afstand houden van provinciale wegen,industrie, sporen ect.
Voorbeeld:
Ik rij door de omgeving en zie een prachtig kasteel op een berg en onder aan de bult ligt wel een dorp maar wil dit kasteel toch vast leggen.
Via de Droniq app zie ik geen restricties qua natuurgebieden, trein, industrie ect.
Wel een autoweg waar ik 100mtr afstand moet bewaren.
Dan net zolang pielen met Droniq dat ik een spot heb waar ik mag opstijgen.
Vliegroute bepalen en de shot maken van het kasteel.
Bij laten we zeggen een cirkel shot kom ik dus over het dorp.
Als ik 100mtr boven het dorp blijf mag ik de shot maken.
Dit is wat ik er van begrijp en klopt dit volgens jullie?
In onderstaande link een van de vele gevonden Duitse artikelen.
www.drohnen.de
In verband met mijn aanstaande vakantie trip naar het Zwartewoud heel veel gezocht en heel veel lezen omtrent de Duitse wetgeving en het vliegen met drones van onder de 250gr met een camera.
Man man man, doen die even moeilijk maar in sommige opzichten wel begrijpelijk.
Ik kan het verkeerd lezen natuurlijk daar mijn vraag hier ook maar even gesteld.
Zoals ik het begrijp mag men met een Drone onder de 250gr met camera (mini 2) in een paar situaties weldegelijk over woongebied vliegen.
Maar is het bijna onmogelijk om te doen door andere regels zoals afstand houden van provinciale wegen,industrie, sporen ect.
Voorbeeld:
Ik rij door de omgeving en zie een prachtig kasteel op een berg en onder aan de bult ligt wel een dorp maar wil dit kasteel toch vast leggen.
Via de Droniq app zie ik geen restricties qua natuurgebieden, trein, industrie ect.
Wel een autoweg waar ik 100mtr afstand moet bewaren.
Dan net zolang pielen met Droniq dat ik een spot heb waar ik mag opstijgen.
Vliegroute bepalen en de shot maken van het kasteel.
Bij laten we zeggen een cirkel shot kom ik dus over het dorp.
Als ik 100mtr boven het dorp blijf mag ik de shot maken.
Dit is wat ik er van begrijp en klopt dit volgens jullie?
In onderstaande link een van de vele gevonden Duitse artikelen.
Drohne fliegen im Wohngebiet - ist das erlaubt?
Immer wieder stellen sich Drohnen-Piloten die Fragen: Darf ich mit meiner Drohne in einem Wohngebiet - also über Häusern / Wohnhäusern - überhaupt fliegen? Wie genau ist ein Wohngebiet definiert und inwieweit muss ich Abstand zu einem Wohngebiet halten? Darf ich in / über meiner Stadt fliegen?...