Vlucht boven Sykkylven Fjord in Noorwegen.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Mac

New Member
Lid geworden
14 jun 2018
Berichten
15
Waarderingsscore
12
Punten
3
Locatie
Rhoon
Afgelopen week van mijn vakantie in Noorwegen genoten, en daarbij heb ik mijn 2e Mavic Air filmpje gemaakt. (ik had graag wat meer willen vliegen, echter was daar niet altijd het weer naar helaas)

Deze video is al een stuk beter van kwaliteit als mijn eerste video, echter moet ik nog heel veel leren, en los van het vliegen en filmen ook van het bewerken van het geschoten materiaal.

Het valt niet mee om een programma als FCPX goed onder de knie te krijgen, maar door het volgens van diverse tutorials ben ik al flink wat wijzer geworden. (nu nog goed leren toepassen )

Tips en kritiek zijn altijd welkom (hier wordt ik alleen maar wijzer van)
Mijn eigen kritiek is onder andere, dat ik een beetje doelloos heb gevlogen, en achteraf daar een video van heb gemaakt.
Het streven voor de volgend keer zal zijn om een plan te maken (lees script), wat het eindproduct een stuk beter zou moeten maken.

Zo, genoeg voor nu en ff een happie eten bijkomen van een 400 km natte en koude motorrit van Noorwegen naar Zweden.

Groeten vanuit Zweden (tussenstop onderweg naar huis)

Mac

 
Naast je eigen kritiek (te lange shots van hetzelfde) heb ik er weinig aan toe te voegen.
Ik had met zo'n spiegel van een wateroppervlak nog wel even geprobeerd om de drone zijn eigen spiegelbeeld te laten filmen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mac
Ja, zo'n shot heb ik idd geprobeerd, en echter te laag om de drone goed te kunnen zien, en het water gaat bewegen door de luchtverplaatsing van de drone zelf.

Dank voor je reactie @Sjakie

Mac
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Het is zeker mooi daar. Probeer meerdere korte fragmenten op te nemen vanuit verschillende hoeken, verschillende technieken. Dat alleen forceert je al een vliegplan in gedachte te nemen voordat je gaat vliegen. Neem dus eerst de tijd om het landschap in je op te nemen voodat de drone de lucht in gaat.
Bedenk ook wat voor post-productiestappen je kan gaan uitvoeren, zoals dolly-zoom.
Ook leuk is de film met een reveal shot te beginnen door je drone vanachter een boom het landschap in te sturen.
Gimbal van vertikaal omlaag langzaam horizontaal draaien kan ook mooi uitpakken.
Gebruik vloeiende bewegingen, liefs in maximaal 2 assen
Vorig jaar heb ik dit filmpje gemaakt, inmiddels ook wat bijgeleerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mac
Hoi Bartjes

Erg mooie video heb je daar gemaakt.
Dank voor je reactie, en ik neem je tips ter harte

Helaas was het weer er niet zo naar, en ook mag je in de meeste natuurgebieden niet vliegen in Noorwegen.
Dan blijven er best wel mooie plekjes over hoor, maar daar was ik dan weer niet, of het weer niet al te best om te gaan vliegen.

In ieder geval weer genoeg stof om te oefenen zou ik zeggen.
Thx

Mac