Vlucht over De Vecht in Maarssendorp

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Blue Flight Media

New Member
Lid geworden
29 sep 2021
Berichten
10
Waarderingsscore
21
Punten
3
Locatie
Maarssen
Website
blueflightmedia.nl
Vandaag (vrijdag 8 oktober) was het mooi weer en heb ik een mooie vlucht gemaakt over De Vecht in Maarssendorp. Geschoten in 1 stuk met de Mavic 2 Zoom. Hoogte was 25 meter en de snelheid ongeveer 20 km/u.


Alle feedback is welkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: bhmdrone
Na ruim 1,5 minuut continu een gracht met boten en huizen ben ik eerlijk gezegd al afgehaakt met kijken. 5 minuten lang de aandacht van de kijker erbij houden in deze situatie is dan ook moeilijk vind ik.
 
Ik vraag me af of je met een drone, zwaarder dan 250 gram, wel over de bebouwde kom mag vliegen. Misschien heb je daar voor bedrijfsmatige doeleinden een speciale vergunning voor?
En daarnaast: wanneer de drone gedurende 5 minuten min of meer van je af vliegt (met een snelheid van 20km/uur is dat ruim méér dan een kilometer), is er dan nog sprake van dat je je drone nog steeds ziet? (VLOS). Of is er ook een vergunning die in zo'n geval de noodzaak van VLOS opheft?
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Ik vraag me af of je met een drone, zwaarder dan 250 gram, wel over de bebouwde kom mag vliegen. Misschien heb je daar voor bedrijfsmatige doeleinden een speciale vergunning voor?
En daarnaast: wanneer de drone gedurende 5 minuten min of meer van je af vliegt (met een snelheid van 20km/uur is dat ruim méér dan een kilometer), is er dan nog sprake van dat je je drone nog steeds ziet? (VLOS). Of is er ook een vergunning die in zo'n geval de noodzaak van VLOS opheft?

Bekijk bijlage 3190
Met een A2 bewijs is het toegestaan.
Betreffende VLOS is het wel een enorme afstand, weet niet of er ontheffingen voor zijn. Anders moet je werken onder EVLOS (extended), met een observator verder op het traject. Dan moet er volgens mij ook wel constant 2-weg radiocontact zijn.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen