Zojuist ging ik even achter mijn huis de polder in om even met alle ruimte de standaard functies van mijn drone te proberen (DJI mini 2). Ik heb hem net een weekje, en had nog geen kans gehad de Dronie, Rocket etc te testen. Ik steeg op, maakte snel wat filmpjes en liet toen de drone op een meter of 8 hoogte stil hangen terwijl ik de functie selecteerde.
Er vloog een nijlgans krijsend dicht langs de drone, ik nog balen dat ik niet aan het filmen was, leek me wel gaaf een vliegende vogel in beeld te krijgen. Maar verder met het uitzoeken van de juiste instellingen tot ik door kreeg dat de nijlgans rond bleef cirkelen...
Toen ik opkeek zag ik precies hoe hij recht op mijn drone afvloog en deze een fllinke opsodemieter gaf, drone viel gelijk meters omlaag en wankelde alle kanten uit. Controle was lastig, maar snel geland.
Toen de nijlgans weer weg was proberen op te stijgen, maar helaas: drone wilde niet stijgen.... Drone lag dus in de schapenweide van mijn achterbuurman.
Dus alles maar ingepakt en als de donder naar mijn achterburen, daar uitgelegd dat mijn drone in zijn weide was gecrashed na te zijn aangevallen door een nijlgans... Hij moest bijna niet lachen hoor
Maar goed, gelijk de functie "find my drone" kunnen proberen.... want tussen de dij-hoge begroeiing is het best lastig zoeken. En nijlganzen doen dus ook aan luchtgevechten.