vogels

Verder, in geval van nood, sportstand en hard stijgen, komt als een "alfa vogel" over. :)
Weet je misschien ook welke stand en vliegbeweging gemaakt moet worden om als alpha 'mannetje' over te komen? ;)

Zojuist ging ik even achter mijn huis de polder in om even met alle ruimte de standaard functies van mijn drone te proberen (DJI mini 2). Ik heb hem net een weekje, en had nog geen kans gehad de Dronie, Rocket etc te testen. Ik steeg op, maakte snel wat filmpjes en liet toen de drone op een meter of 8 hoogte stil hangen terwijl ik de functie selecteerde.
Er vloog een nijlgans krijsend dicht langs de drone, ik nog balen dat ik niet aan het filmen was, leek me wel gaaf een vliegende vogel in beeld te krijgen. Maar verder met het uitzoeken van de juiste instellingen tot ik door kreeg dat de nijlgans rond bleef cirkelen...
Toen ik opkeek zag ik precies hoe hij recht op mijn drone afvloog en deze een fllinke opsodemieter gaf, drone viel gelijk meters omlaag en wankelde alle kanten uit. Controle was lastig, maar snel geland.
Nijlgans-2.jpg

Toen de nijlgans weer weg was proberen op te stijgen, maar helaas: drone wilde niet stijgen.... Drone lag dus in de schapenweide van mijn achterbuurman.

Dus alles maar ingepakt en als de donder naar mijn achterburen, daar uitgelegd dat mijn drone in zijn weide was gecrashed na te zijn aangevallen door een nijlgans... Hij moest bijna niet lachen hoor :)

Maar goed, gelijk de functie "find my drone" kunnen proberen.... want tussen de dij-hoge begroeiing is het best lastig zoeken. En nijlganzen doen dus ook aan luchtgevechten.

• Wow
Waarderingen: SnitserNL
Tijdens eerste testvlucht met DTS GT200 vloog ik op snelheid met de wind mee en kwamen mij een paar stormmeeuwen tegemoet. Ik dacht nog, tot een botsing zal het niet komen, want meeuwen zijn zo wendbaar en snel. Dit liep anders, pats, ik disarm onmiddellijk, quadcopter en meeuw storten ter aarde. Meeuw blijft liggen. Dood. Of… zie ik daar iets bewegen? De meeuw heft zijn kop op. Laat kop weer hangen en heft de kop weer op. Langzaam maar zeker heft de meeuw zich van de grond en gaat versuft op één poot staan. Ik rijd er met de auto met een grote boog omheen en ietwat confuus vervang ik thuis een 5” propeller. De ander laat zich nog recht buigen.

En de meeuw ? Aan zijn lot overgelaten ? Als dat zo is; Stoer hoor, mag je best trots op zijn. Schaam je !

Ik had laatst ook wat last (of zij van mij :)) van meeuwen en zwaluwen. Ik heb hierop mijn vluchtplan maar wat aangepast. Ik merkte dat waar ik zat je ze boven circa 50 meter niet meer tegenkomt. Ik ben dus als alternatief hoger gaan vliegen (tussen de 50 en 100 meter) en heb maar een timelapse gemaakt wat ik niet van plan was haha. Zo zijn mens én natuur toch enigszins tevreden.

• Leuk
Waarderingen: Vranz van Maaren
Ik had laatst ook wat last (of zij van mij :)) van meeuwen en zwaluwen. Ik heb hierop mijn vluchtplan maar wat aangepast. Ik merkte dat waar ik zat je ze boven circa 50 meter niet meer tegenkomt. Ik ben dus als alternatief hoger gaan vliegen (tussen de 50 en 100 meter) en heb maar een timelapse gemaakt wat ik niet van plan was haha. Zo zijn mens én natuur toch enigszins tevreden.

Mijn ervaring ook. Hoe hoger je komt, hoe minder interesse van de vogels.

• Leuk
Waarderingen: Gio11
Ik was van de week bezig met mijn eerste filmpje over graan dorsen. Ik had op deze manier filmen nog nooit gedaan. Zal het binnenkort plaatsen, misschien leuk voor de liefhebber. Op zo veld met graan ben je niet de enige die over het veld vliegt. Er kwamen een aantal vogels, zover ik kon zien o.a. meeuwen. Gelukkig lieten ze de drone met rust, vloog niet hoger dan 20 meter. Misschien werkt toch die stikker die er nu op zit.

Bijlagen

• Stikker drone.jpg
    Stikker drone.jpg
    221,6 KB · Weergaven: 12
Ik was van de week bezig met mijn eerste filmpje over graan dorsen. Ik had op deze manier filmen nog nooit gedaan. Zal het binnenkort plaatsen, misschien leuk voor de liefhebber. Op zo veld met graan ben je niet de enige die over het veld vliegt. Er kwamen een aantal vogels, zover ik kon zien o.a. meeuwen. Gelukkig lieten ze de drone met rust, vloog niet hoger dan 20 meter. Misschien werkt toch die stikker die er nu op zit.

De vogels zijn weer relaxter, want hun broedseizoen is voorbij.

Afgelopen week vloog ik in IJsland m'n air 3 op een mooi stuk. Op de terugweg had ik de 3x zoom camera geactiveerd om nog wat foto's te maken toen ik tot 2x toe de gimbal buiten mijn handelen naar beneden draaide. Nadat ik uitzoomde zag ik een vogel in beeld en heb in sportstand vervolgens de vogel kunnen ontwijken totdat ik kon landen, ik weet niet wat voor vogel dat was. Er zaten wat oppervlakkige krassen op de gimbal.
Mocht je trouwens een kolonie sternen horen in de regio, doe geen poging de drone de lucht in te sturen

• Leuk
Waarderingen: SandroXines en scorpioo
Afgelopen week vloog ik in IJsland m'n air 3 op een mooi stuk. Op de terugweg had ik de 3x zoom camera geactiveerd om nog wat foto's te maken toen ik tot 2x toe de gimbal buiten mijn handelen naar beneden draaide. Nadat ik uitzoomde zag ik een vogel in beeld en heb in sportstand vervolgens de vogel kunnen ontwijken totdat ik kon landen, ik weet niet wat voor vogel dat was. Er zaten wat oppervlakkige krassen op de gimbal.
Mocht je trouwens een kolonie sternen horen in de regio, doe geen poging de drone de lucht in te sturen
Sternen zijn heel brutale beesten. Ze vielen ons aan toen we de steiger opgingen (Önundarfjörður Pier). Volslagen gek. Gelukkig hadden we een selfiestick bij waarmee we in het rond zwaaiden. Ze vlogen toen weg maar bleven in de buurt. Gek genoeg kwamer er later mensen bij en die werden gerust gelaten. Een drone is voor hun een indringer. Inderdaad niet aan te raden om dan je dure drone de lucht in te sturen.