Volgend jaar testvluchten met dronetaxi boven Nederlandse steden

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.918
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Volgend jaar testvluchten met dronetaxi boven Nederlandse steden

In het kader van een nieuw Europees project op het gebied van Urban Air Mobility (UAM) gaan er in 2022 voor het eerst in Nederland testvluchten met een elektrisch aangedreven tweepersoons luchttaxi uitgevoerd worden, mogelijk boven Amsterdam, Rotterdam en Enschede. Het doel is om te onderzoeken hoe droneverkeer op een veilige manier kan bijdragen aan duurzamere en slimmere steden.

Lees verder
 
Zou toch veeeeeel leuker zijn om zelf te vliegen. In zo'n ding gaan zitten er verders niet veel mee kunnen, daar wordt ik
niet echt vrolijk van!
Aedriaen.
 
Lijkt mij ook meer een kermisattractie..vliegende taxi's, vliegende auto's, en organen die rond gevlogen worden..soms is het een beetje te.....vind ik.
Zou toch veeeeeel leuker zijn om zelf te vliegen. In zo'n ding gaan zitten er verders niet veel mee kunnen, daar wordt ik
niet echt vrolijk van!
Aedriaen.

Verzonden met mijn SM-G970F en de Dronepilots.nl app
 
Het komt nu wel heel erg heel veel dichtbij ;)
 
Ik ben heel benieuwd!

Gek genoeg klinkt een normale heli vlucht niet heel spannend, maar voor ik hierin stap zou ik wel eerst even de kat uit de boom kijken. Iets met electrische aandrijving klinkt een stuk spannender.

En wat zouden de kosten worden, zou dit binnen een aantal (5 -10 Jaar) een betaalbaar alternatief worden voor de taxi's die we nu gebruiken?