Voor de racedrone liefhebbers een spannend event.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Goed van je, maar daar is al eerder over bericht. ;)
 
De grap ontgaat je? Je hebt er zelf eerder over bericht.

Verzonden met mijn HTC One_M8 en de Dronepilots.nl app
 
Misschien interessant om eens te gaan kijken.

(Alleen... is die locatie niet binnen CTRs van Eindhoven/Volkel?
Nog geen 4 km van een landingbaan...)
 
Laatst bewerkt:
Misschien interessant om eens te gaan kijken.

(Alleen... is die locatie niet binnen CTRs van Eindhoven/Volkel?
Nog geen 4 km van een landingbaan...)
Ja, dat kan. Er is ook een Modelvliegclub binnen het CTR gebied van Schiphol in de Haarlemmermeer...

Verzonden met mijn Nokia 6.1 en de Dronepilots.nl app
 
Ja, dat kan. Er is ook een Modelvliegclub binnen het CTR gebied van Schiphol in de Haarlemmermeer...

Tuurlijk kan dat, maar de wedstrijd lijkt volgens de enigszins slordig ogende website, hoewel mede mogelijk gemaakt door een modelvliegclub, te worden gehouden op een voetbalveld nog geen 4 km van landingsbaan Volkel, niet voor zover ik snel kon zien op enig modelvliegveld?

Ik was gewoon benieuwd hoe dat zat.
 
Laatst bewerkt:
Modelvlieggebied ligt naast dat voetbalveld, dus ik verwacht dat daar vrij eenvoudig afspraken over te maken zijn.
Voor vliegverkeer zal er dan een NOTAM zijn in de geest van "joh, vlieg die naderings- en vertrekprocedures extra strak vandaag" en luchtverkeersleiding keurt toch al geen shortlist over dat gebied toe. Dus weinig aan de hand (afgezien van dat verbod op fpv vliegen in de open ruimte dan, natuurlijk )

in theorie komt de praktijk overeen met de theorie.
 
Zie nu nog geen NOTAM aldaar. Of een aanduiding modelvliegveld. Dichtstbijzijnde zijn modelvliegveld Nijmegen en zweefvliegveld Malden, net noordoost van CTRs in de regio.

FPV racen op een parkoers kort boven een voetbalveld omzoomd door bomen (zo te zien op Google Maps) zal waarschijnlijk wel loslopen.

Gewoon, die theorie en die praktijk, weet je wel..
 
Wat een posting over drone-races al niet kan losmaken.
E.e.a vindt plaats onder auspiciën van de KNVvL en zal door de organisatie getoetst zijn aan de daarvoor geldende normen en voorwaarden en dus volkomen verantwoord plaatsvinden.
Ergo het is volkomen verantwoord en belooft een spektakel te gaan worden en als je de kans hebt om er heen te gaan, vooral doen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Spectacular om te zien, ook al zijn dit nog testrondjes om alle (meet)apparatuur te checken voor daadwerkelijke qualifying, geloof ik.

Post op Facebook met wat foto's en filmpjes

Blij dat ik even ben komen kijken. Schitterend weer ook. Heb de Spark mee, dus hopelijk op de terugweg nog zelf even lekker vliegen ergens.

P.S. Geen NOTAM te zien. Maar ja, drones zitten (op loops in parcours na) meer vlak boven de grond dan zelfs maar ter hoogte van de boomtoppen rond het voetbalveld, dus dat zit wel goed. (Afgezien van het officieel niet FPV mogen vliegen in NL natuurlijk. )