(voorlopig) de laatste...

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Matthijs

Member
Lid geworden
23 mrt 2018
Berichten
59
Waarderingsscore
36
Punten
18
Leeftijd
22
Locatie
Zeeland
Voorlopig de laatste drone foto van mij hier. M'n Mavic Pro word volgende week opgehaald.
De lol is er een beetje af, wat vooral komt door de vele en onduidelijke regelgeving met de bijbehorende kritiek van mensen die niet weten waar ze over praten.
De avond waarop ik onderstaande foto heb gemaakt kwam er een echtpaar naar me toe gelopen en begon direct met het afbranden van drones. Ook op social media krijg ik regelmatig reacties dat ik weer 's fout bezig ben, dus zodoende de drone verkocht en geïnvesteerd in een back-up camera waar ik meer van kan genieten.
Daarmee is het niet gezegd dat ik nooit meer zal vliegen, maar voor nu wel ff klaar.

48356294767_5248148e5d_o.jpg


Deze foto is van 22 juli, genomen om 21:54 (9 minuten na zonsondergang)
Relative Altitude: 62.60
Foto is richting het zuiden gemaakt, zon ging onder in het Noord-Westen
 
De avond waarop ik onderstaande foto heb gemaakt kwam er een echtpaar naar me toe gelopen en begon direct met het afbranden van drones.
Ja, zeer ergerlijk. Ik irriteer me er ook mateloos aan, zie mijn eerdere topic over de 'mag niet'-mensen.
Wel jammer dat je er je hobby door laat ontnemen.
 
Heel herkenbaar helaas.
Vooral het commentaar op social media.
Geloof me dat gebeurd in elke groep ook fotografie groepen.
Vandaag ook meegemaakt met een post van mij gemaakt met een gewone dslr camera.
Ik maakte een foto van een paard in de mist om 6:40 op de Posbank.
Werd er een foto van een man geplaatst onder mijn bericht die in de heide een foto van een paard maakte ( veel later in de ochtend gezien het licht van de foto)
Ik was het niet maar kreeg desondanks een partij stront over me heen dat ik geen respect had voor de natuur.
Was me van geen kwaad bewust, dat maakte voor de medestanders niets uit.
Dus het gebeurd overal.
Ik post ook niets meer in drone gerelateerde groepen omdat er altijd mensen zijn die ergens iets van vinden.
Helaas is het heel veilig om vanachter een schermpje je mening te uiten.
In het veld ben ik vaak aangesproken. Meestal laat ik even mijn papieren zien welke ik van het ministerie heb mogen ontvangen en vraag dan naar de bevoegdheid van de persoon die mij moet berispen op mijn bezigheden.
De discussie is dan meestal snel ten einde.
Mensen blijven mensen helaas
Jammer dat je iets wat je leuk vindt hiervoor moet opgeven



Owner Dutch-Droneflights.nl
Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: cees taal
Ik heb ook maar even een 'Leuk' gegeven, Voor de foto, niet voor je verhaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: klaas
@klaas voor mijn gevoel gebeurt het juist in de drone en fotografie groepen. Moet zeggen dat daar zowiezo geen hele fijne sfeer hangt naar mijn mening.
Iedereen denkt het beter te weten, en een beginner is er eigenlijk niet welkom.
Zodoende is vooral Facebook bij mij iets meer op de achtergrond gekomen.

@DJIWhite Mavic pro
@Sjakie
Ook jullie bedankt voor je reactie!
 
Jammer om te horen dat je stopt met je hobby. Het is wel begrijpelijk, want drones roepen lang niet altijd positieve reacties op van zowel omstanders ter plaatse als later online op social media of in fora. Zelf vind ik vooral de geluidsproductie van drones problematisch. Ik voel me zelf ook ongemakkelijk bij het geluid dat die dingen maken (alhoewel het geluid van een Mavic 2 bijvoorbeeld veel beter te pruimen is dan dat van een Spark of Mavic Air). Natuurlijk is er ook een privacy issue, maar dat is denk ik meer een kwestie van tijd (mensen moesten ook wennen aan camera's in smartphones). Dank in ieder geval voor je foto, ik zou zeggen: doe mee aan de zojuist aangekondigde fotowedstrijd drone120.nl, wellicht win je nog een mooie nieuwe drone of een ballonvaart :).
 
Thanks @wdejager !
Tof dat ze zo'n wedstrijd voor drone's hebben geregeld. Ik zal 's kijken of er voor mij ook nog kans is.. :D
 
Netjes hoor, zelf nog geen negatieve reacties gehad, maar vlieg dan ook meestal waar niemand is.
 
Herkenbaar, helaas.
Veel gefotografeerd en film gemaakt. Maar er is een selecte groep die het verpesten. Maar we worden gedwongen om de regels te accepteren.
Wanneer ik foto's maak ben ik super enthousiast over de foto's of film. En probeer dat te laten zien en te vertellen dat het zo fantastisch is dat je vanuit een ander "kijk" nog mooier het beleefd.
Jammer dat je drone weg doet, mooie foto!

Peter
 
Vo
Daarmee is het niet gezegd dat ik nooit meer zal vliegen, maar voor nu wel ff klaar.
Deze foto is van 22 juli, genomen om 21:54 (9 minuten na zonsondergang)
Relative Altitude: 62.60
Foto is richting het zuiden gemaakt, zon ging onder in het Noord-Westen
Hele mooie foto. Mag ik even gokken waar? Ik denk in de buurt van Zoutelande.
 
Hele mooie foto, helaas dat de grootste zeikerts er wild op los schieten met hun mobile telefoon. Dat er dingen op komen te staan die er niet op horen ze liggen er geen eens wakker van. Beetje krom dus

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
@Matthijs Prachtige foto, en hopelijk vlieg je in de toekomst wel weer voor dit soort mooie plaatjes (ik heb hem geliked). Zover ik meegemaakt heb is er in het noorden vh land minder "gezeik". Er zijn wel eens mensen op me af gekomen, maar dan vaak uit interesse en nog nooit om me op de regeltjes te wijzen. Ik moet er wel bij zeggen dat dit even buiten de waddeneilanden is gerekend, maar daar heb ik ook nog nooit gevlogen, Hebben ze daar ook liever niet. Ik heb het idee dat in de noordelijke 3 provincies de drone "problematiek" veel minder speelt. Er zijn gewoon minder mensen die zo'n ding hebben (denk ik). En ja ik zet ook (nagenoeg) nooit foto's op social media vanwege de reden die je noemt. Meestal deel ik ze alleen onder select gezelschap.