Voorstellen en ook gelijk maar een vraag

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Noelnl

New Member
Lid geworden
2 aug 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
60
Locatie
Alphen aan den rijn
Hoi, ik ben Leon en sinds een paar weken eigenaar van een mavic mini. Wat een wondertje van techniek. Had hiervoor zo'n speelgoed drone van syma om te bekijken of het wat voor me was. Wat een verschil! In het verleden in de vliegtuigbouw werkzaam geweest. De interesse voor vliegen is altijd gebleven. Nu ben ik al een paar keer gaan vliegen en als je dan land op gras slaan je props direct in het gras. Heb ook gezien dat met rth de drone niet helemaal precies landt op de startplek (muismatje) Denken jullie dat een landingpad ervoor zorgt dat de drone preciezer land?

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
 
Hoi Leon.
Ik denk niet dat een landingspad je drone nauwkeuriger gaat laten landen. Het zorgt voor een stabiele en vlakke ondergrond.
 
Hoi Leon, welkom op het forum! De Mavic Mini is inderdaad een wondertje techniek. Maar helaas beschikt de drone niet over de precision landing feature die de grotere Mavics wel hebben. Met andere woorden: je bent afhankelijk van de nauwkeurigheid van het GPS signaal, en daar zit altijd wel ruim een meter speling in. Je moet dus ofwel een wat grotere landing pad kopen en dan handmatig daarop landen, ofwel je moet de drone uit de lucht plukken tijdens de landing. Dat vergt wat oefening en je kunt je vingers lelijk bezeren, dus officieel raad ik het niet aan (maar doe het zelf wel vaak).