voorstellen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

maupi1991

New Member
Lid geworden
13 okt 2020
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
32
Locatie
Emmen
mijn naam is maurice 28 jaar. ik ben pas net in deze mooie hobby gerold. ik heb 10 jaar geleden model gevolgen (calmato) daar na door ziekte (2002) kon ik niet meer verder. na een aantal jaar dat ik weer redelijk te been was geprobeerd, bleek ik het toestel niet meer zo ver te volgen ivm. de snelheid. daarna vliegtuigen verkocht en een helikopter gekocht. dat ging mij redelijk af maar echt vliegen ook nooit van gekomen. na een aantal jaar, tijdens de corona uitbraak zitten denken aan een drone maar die prijzen in vergelijking met de modelbouw man man man. toen zag ik een betaalbare de Mavic mini wat een pracht ding en een heuse uitkomst!! ben ik hem even kwijt? sticks los en hij blijft waar die is. maar na nu loop ik wel tegen de beperkingen aan wat zijn broers wel hebben, 4k 60 frames, even wat meer in de mouwen dus zit me nu rot te zoeken naar een Mavic Air 2 fly more combo met ads-b. kan iemand mij aan een betrouwbare website helpen?

mvg.maurice
 
Hallow. Weet u waar/en of waar te koop?
Een mavic air2 fly more combo met vr label uit de doos en met airsense?
 
Een mavic air2 fly more combo met vr label uit de doos en met airsense?

Airsense is [nog?] niet actief in Europa. Dit is gedeactiveerd in de firmware. Wat je met VR bedoeld begrijp ik niet.
Waarom bestel je hem niet gewoon in de DJI online shop ?
 
  • Leuk
Waarderingen: maupi1991
Er komt ook binnenkort een nieuwe mavic mini uit met verbeterde camera 4K, mogelijk is dit wat voor je?????
 
  • Leuk
Waarderingen: maupi1991
Airsense is [nog?] niet actief in Europa. Dit is gedeactiveerd in de firmware. Wat je met VR bedoeld begrijp ik niet.
Waarom bestel je hem niet gewoon in de DJI online shop ?
Vr label moest een CE label zijn auto correctie heeft er vr van gemaakt moest dus CE zijn
 
Vr label moest een CE label zijn auto correctie heeft er vr van gemaakt moest dus CE zijn
Drones met een CE label zijn er nog niet, die komen waarschijnlijk pas in 2022
 
Ow al zou ik nu een mavic air 2kopen en registreren, zit ik komende 2 jaar wel goed? Ivm. Regelgeving? En dan nog wat eh. Ik las op dit forum dat iemand een ma2 had gekocht in de dji store en doe had gewoon een MA2UE3W met ADS-B (airsense) kan dat kloppen ?
 
En dan nog wat eh. Ik las op dit forum dat iemand een ma2 had gekocht in de dji store en doe had gewoon een MA2UE3W met ADS-B (airsense) kan dat kloppen ?
Klopt, de hardware zit erin, alleen werkt het niet in de EU omdat dit softwarematig gedeactiveerd is. Je betaalt voor iets maar je krijgt niets :) . Misschien wordt het ooit in de EU nog geactiveerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: maupi1991
Klopt, de hardware zit erin, alleen werkt het niet in de EU omdat dit softwarematig gedeactiveerd is. Je betaalt voor iets maar je krijgt niets :) . Misschien wordt het ooit in de EU nog geactiveerd.
Ik weet dat het niet werk en softwarematig aangezet moet worden, maar dat is mijn vraag niet. Mijn vraag is kortweg. Waar is die versie met met die chip wel te koop?
 
Ik heb de gok genomen en besteld bij Coolblue. En wat schept mijn verbazing..
juist toch gelukt maar wat houd dan die CE label in? Staat er wel.
 
Mmm, verkeerde aanname..

(...) maar wat houd dan die CE label in? Staat er wel.

Alle electronica in de EU moeten aan bepaalde minimale veilgheidstests zijn onderworpen. Dingen als "de stekker aan de stroomkabel moet goed bevestigd zijn", etc. Welke eisen precies per type apparaat moet je even opzoeken, maar daar staat het "CE" logo/label voor dat je nu waarschijnlijk bedoelt.

In de context van de nieuwe Europese droneregels wordt met "CE label" op drones iets heel anders bedoeld, namelijk het label dat aangeeft in welke categorie de drone valt onder die regels. Verwarrend, maar toch.

Er zijn bij mijn weten nog helemaal drones die worden verkocht met zo'n categorie-label, dus elke drone die je nu hebt of nu kunt kopen valt vanaf 2023 (na de twee jaar overgangsperiode) alleen nog maar in de meest beperkende open categorie, waarbij je volgens mij 150 meter van "alles en iedereen" vandaan moet blijven..
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Alle electronica in de EU met aan bepaalde minimale veilgheidstests zijn onderworpen.

Ook een verkeerde aanname ;)
Er is geen enkele verplichting je product aan een test te onderwerpen in de EU de CE markering legt slechts de verantwoordelijkheid bij de fabrikant een veilig product te leveren. Een conformiteitsverklaring is voldoende. De CE markering is slechts een formele kwestie. Er zijn wel uitzonderingen zoals bijvoorbeeld apparatuur in de medische sector.

As the product's manufacturer, you bear sole responsibility for declaring conformity with all requirements. You don't need a license to affix the CE marking to your product.

Het CE label is dus voornamelijk een stukje gebakken lucht, zeker in de consumentenelectronica.
 
  • Leuk
Waarderingen: maupi1991
Ik heb de gok genomen en besteld bij Coolblue. En wat schept mijn verbazing..
juist toch gelukt maar wat houd dan die CE label in? Staat er wel.
Mmm, verkeerde aanname..



Alle electronica in de EU met aan bepaalde minimale veilgheidstests zijn onderworpen. Dingen als "de stekker aan de stroomkabel moet goed bevestigd zijn", etc. Welke eisen precies per type apparaat moet je even opzoeken, maar daar staat het "CE" logo/label voor dat je nu waarschijnlijk bedoelt.

In de context van de nieuwe Europese droneregels wordt met "CE label" op drones iets heel anders bedoeld, namelijk het label dat aangeeft in welke categorie de drone valt onder die regels. Verwarrend, maar toch.

Er zijn bij mijn weten nog helemaal drones die worden verkocht met zo'n categorie-label, dus elke drone die je u hebt of nu kunt kopen valt vanaf 2023 (na de twee jaar overgangsperiode) alleen nog maar in de meest beperkende open categorie, waarbij je volgens mij 150 meter van "alles en iedereen" vandaan moet blijven..
Ja dankjewel dat was precies mijn vraag