Voorstellen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

NLD-RMV

New Member
Lid geworden
14 jan 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
64
Locatie
Leersum
Hallo allemaal,


Ik ben nieuw hier en als hobbypiloot bezit ik sinds kort een DJI Mini na eerst een DJI Mavic Pro gehad te hebben. De mini vind ik lekker handzaam en is vorig jaar aangeschaft vanwege de naderende wetgeving. (baal wel natuurlijk dat snel daarna de mini2 uitkwam) Ik heb me geregistreerd bij het RDW. Ik hoop via het forum goede adviezen te krijgen voor het fotograferen en filmen. Tot op heden vind ik de kwaliteit daarvan nl wat tegenvallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Hallo Sjakie leuk om op het forum te zitten. Ik hoop veel nieuws en info te krijgen. Groet
 
Hallo allemaal,


Ik ben nieuw hier en als hobbypiloot bezit ik sinds kort een DJI Mini na eerst een DJI Mavic Pro gehad te hebben. De mini vind ik lekker handzaam en is vorig jaar aangeschaft vanwege de naderende wetgeving. (baal wel natuurlijk dat snel daarna de mini2 uitkwam) Ik heb me geregistreerd bij het RDW. Ik hoop via het forum goede adviezen te krijgen voor het fotograferen en filmen. Tot op heden vind ik de kwaliteit daarvan nl wat tegenvallen.
Welkom! Wat vind jij precies tegenvallen aan de Mini ten opzichte van de Pro? Ben ik wel benieuwd naar.
 
De mavic pro was qua vliegen veel stabieler en ik kon zonder problemen ver komen. Nu met de mini ben ik al een paar keer de verbinding kwijt geraakt en ook met starten geeft hij snel aan (ondanks meerdere satellieten) dat de verbinding slecht is. Daar had ik met de mavic pro vrijwel geen last van. De mini geeft wat dat betreft een onzeker gevoel. Ik weet niet of daar wat aan te doen is, ik heb in ieder geval al een versterker voor de antenne gekocht maar heb die nog niet geprobeerd.
 
Nu begrijp ik je, de Pro heeft Ocusync als verbinding en de Mini een versterkt WiFi signaal.
Ik heb dat ook hoor dat de verbinding niet zo best is maar ik trek me er weinig van aan, gaat tot nu prima.
Vind het ook jammer van de Mini 2 die heeft nl wel Ocusync....

Verder vind ik de stabilisatie van de camera wel echt uitmuntend, ondanks dat de Mini flink beweegt zeker met forse wind zie je dat niet terug in de beelden. Wordt echt super gestabiliseerd. En ook de beeldkwaliteit vind ik erg goed.

Antenneversterkers schijnen wel wat te helpen heb ik gehoord.
 
Vergeet het maar met je mini1.
Ook met Wifiversterkers is verbinding naadloos.
De mini 1 was mijn eerste drone.
Was helemaal tevreden, behalve met het zendbereik.
Ik merkte dat het kleine zendbereik, mij het plezier ontnam, om met de drone te vliegen.
Na een jaar de mini 2 gekocht.
Veel beter bereik( 1,5 km gehaald) en ik heb er weer plezier in!!!

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app